Célzott reklámüzenetek a Twittertől
A Twitter hamarosan bevezeti a „promotált” tweet fogalmát, mely a Google keresési hirdetéseihez hasonló elven működő reklámozást jelent.
A Twitter jelenleg 160 millió felhasználóval rendelkezik, és közülük minden ötödik márka- vagy termékorientált mikroblogokat is követ. Ezt használná ki a cég az úgy nevezett promotált tweet bevezetésével.
Shiva Rajaraman, a Twitter termékmenedzsere a londoni Ad:tech konferencián ismertette az elképzelést. Eszerint a szoftver megfigyeli, kiket követ az adott felhasználó, és ennek segítségével célzottan juttatja a megfelelő reklám üzenetet a megfelelő emberhez. Mint Rajaraman fogalmazott, egyelőre csak a kulcsszavak begyűjtéséről van szó, de később a felhasználók teljes érdeklődési körét is feltérképezhetik ezzel a módszerrel.
A gyakorlatban mindez a Google keresésekhez kapcsolt reklámjaira emlékeztet: a keresett kifejezések mellett jelennek meg azoknak a cégeknek a reklámjai, amelyek érdeklődésre tarthatnak számot. Mint arról a Financial Times beszámol, a cég arra számít, hogy az ügyfelek egyszerre akár húsz PR kampányt is folytatnak majd ezzel a technikával.
A bejelentés időzítése azért érdekes, mert a mikroblog oldalt ma hacker támadás érte, ennek következményeként több ezer felhasználó küldött akaratán kívül üzeneteket, illetve volt kénytelen nem kívánt tartalmakat megtekinteni – írja a Financial Times nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >