Célzott reklámüzenetek a Twittertől
A Twitter hamarosan bevezeti a „promotált” tweet fogalmát, mely a Google keresési hirdetéseihez hasonló elven működő reklámozást jelent.
A Twitter jelenleg 160 millió felhasználóval rendelkezik, és közülük minden ötödik márka- vagy termékorientált mikroblogokat is követ. Ezt használná ki a cég az úgy nevezett promotált tweet bevezetésével.
Shiva Rajaraman, a Twitter termékmenedzsere a londoni Ad:tech konferencián ismertette az elképzelést. Eszerint a szoftver megfigyeli, kiket követ az adott felhasználó, és ennek segítségével célzottan juttatja a megfelelő reklám üzenetet a megfelelő emberhez. Mint Rajaraman fogalmazott, egyelőre csak a kulcsszavak begyűjtéséről van szó, de később a felhasználók teljes érdeklődési körét is feltérképezhetik ezzel a módszerrel.
A gyakorlatban mindez a Google keresésekhez kapcsolt reklámjaira emlékeztet: a keresett kifejezések mellett jelennek meg azoknak a cégeknek a reklámjai, amelyek érdeklődésre tarthatnak számot. Mint arról a Financial Times beszámol, a cég arra számít, hogy az ügyfelek egyszerre akár húsz PR kampányt is folytatnak majd ezzel a technikával.
A bejelentés időzítése azért érdekes, mert a mikroblog oldalt ma hacker támadás érte, ennek következményeként több ezer felhasználó küldött akaratán kívül üzeneteket, illetve volt kénytelen nem kívánt tartalmakat megtekinteni – írja a Financial Times nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >