Célzott reklámüzenetek a Twittertől
A Twitter hamarosan bevezeti a „promotált” tweet fogalmát, mely a Google keresési hirdetéseihez hasonló elven működő reklámozást jelent.
A Twitter jelenleg 160 millió felhasználóval rendelkezik, és közülük minden ötödik márka- vagy termékorientált mikroblogokat is követ. Ezt használná ki a cég az úgy nevezett promotált tweet bevezetésével.
Shiva Rajaraman, a Twitter termékmenedzsere a londoni Ad:tech konferencián ismertette az elképzelést. Eszerint a szoftver megfigyeli, kiket követ az adott felhasználó, és ennek segítségével célzottan juttatja a megfelelő reklám üzenetet a megfelelő emberhez. Mint Rajaraman fogalmazott, egyelőre csak a kulcsszavak begyűjtéséről van szó, de később a felhasználók teljes érdeklődési körét is feltérképezhetik ezzel a módszerrel.
A gyakorlatban mindez a Google keresésekhez kapcsolt reklámjaira emlékeztet: a keresett kifejezések mellett jelennek meg azoknak a cégeknek a reklámjai, amelyek érdeklődésre tarthatnak számot. Mint arról a Financial Times beszámol, a cég arra számít, hogy az ügyfelek egyszerre akár húsz PR kampányt is folytatnak majd ezzel a technikával.
A bejelentés időzítése azért érdekes, mert a mikroblog oldalt ma hacker támadás érte, ennek következményeként több ezer felhasználó küldött akaratán kívül üzeneteket, illetve volt kénytelen nem kívánt tartalmakat megtekinteni – írja a Financial Times nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >