Célirányosan ellenőrzi a tej kereskedelmét a NAV
A tisztességes tejipari szereplők piaci pozíciójának védelmére, valamint a költségvetési bevételek biztosítására a Magyarországon polcokra kerülő import UHT tej kereskedelmét célirányosan ellenőrzi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal – közölte a szervezet az MTI-vel.
A közlemény szerint az áru útjának nyomon követését és a kereskedéssel egyidejű ellenőrzéseket biztosító elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerrel (ekáer) már emcsak a fantomcégekhez, hanem a működő, ám adóelkerülő gazdálkodókhoz is eljut a NAV.
A különösen nagy kockázatú tejkereskedelemnek az ekáer ellenőrzéseken keresztül is kiemelt figyelmet szentel az adóhivatal – tették hozzá.
Az elmúlt egy évben a NAV ellenőrzési tapasztalatai mellett számtalan közérdekű bejelentés érkezett az import tejtermékek kiugróan alacsony fogyasztói ára miatt.
Az ezek nyomán indított vizsgálatok kiderítették, hogy az adócsalások elkövetői több százmillió forint kárt okoztak az államnak – írta a NAV.
Az elmúlt három évben a tejágazatban lefolytatott csaknem kétszáz adóellenőrzés megközelítőleg 5,5 milliárd forint adókülönbözetet tárt fel.
Az ekáer bevezetésének és a fokozott ellenőrzések hatására egyes kiskereskedelmi áruházláncok elsősorban magyar tej forgalmazására szorítkoznak, illetve import esetén közvetlenül a gyártótól szerzik be az árut kikerülve ezzel a láncolatos áfacsalásban való érintettség kockázatát – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre többen használják az eÁFA-rendszert
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január…
Tovább olvasom >Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >NAV: a nyári munkát vállaló diákokra ugyanolyan adószabályok vonatkoznak, mint más munkavállalókra
A nyári munkát vállaló diákok bejelentésére, adózására – a diákszövetkezeten…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >