Cégevolúció

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 08. 29. 08:00

A lengyel tulajdonú, számos külföldi céget is tulajdonló MOKATE-csoport magyarországi vállalata, a Mokate Kft. a HORECA világa után idén a kereskedelem felé is nyitott.Saját pörkölő- és csomagolóüzem felszerelése után a közelmúltban két új brandet vezettek be a piacon, a felső-közép kategóriájú, 80 százalék arabica és 20 százalék robusta keverékéből készülő, bécsi pörkölésű Caffee Cremát (ez egyébként egy Csehországban már jelentős sikereket elért márka), valamint az ettől minőségben alig, ám árban annál jobban különböző, olcsóbb Mocate Toscato All Italiana-t, 250g vacum ami olaszos pörkölésű termék, és ennek megfelelően az eszpresszókedvelő fogyasztóknak válhat kedvencévé. Mindkettő 250 grammos kiszerelésű. Utóbbi csomagolását, hogy az a lehető legjobban illeszkedjen a termék arculatához, olasz dizájnerek tervezték, a Caffee Crema stabilo bag 250g-t pedig a szakemberek azzal kívánják vetélytársaitól megkülönböztetni, hogy nem a megszokott vákuumozott „tégla” kiszerelésben kerül a polcokra, hanem puhább, kézhez illőbb formában – természetesen így is ugyanannyi ideig megőrizve a kávé minőnőségét.

A vendéglátásnak szánt kávétermékeik között a kilós kiszerelésű Mokate kapucsínóporok komoly sikert hoztak. Ezeket háromféle – klasszikus, vaníliás és csokoládés – ízben kínálják középszinten és az alatt pozicionált éttermeknek, valamint büfé jellegű vendéglátóhelyeknek. A termék egyadagos displayes kiszerelését elsősorban reggeliztető üzleteknek, valamint szállodáknak ajánlják – ezekből lehet irish cream és „3 in 1” ízeket is választani.
Safranek Mirkó, a Mokate Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy vendéglátós partnerkörükre alapozva a közeljövőben a HORECA-szektorba is el szeretnék majd juttatni szemes kávéikat, ám ez komoly gépparkot és komplett szervizhálózatot is igényel, amit időbe telik kiépíteni.

A szakember szerint a kávépiac évtized végére jellemző legfontosabb trendje a saját márkás termékek boomjának lassulása, a terület hosszú távúnak ígérkező stagnálása – ennek okát abban valószínűsíti, hogy ez a piac telítődött, és a gyártók is már inkább a saját brandjeik támogatására fordítják energiáikat.
Tavaly a Mokaténél még szinte nem is érzékelték a válságot, idén kezdtek felfigyelni arra, hogy partnereik óvatosabban rendelnek és nehezebben fizetnek. Mindemellett az ügyvezető szerint a jövő útja mindenképpen a minőségi kávé fogyasztása. Hogy mikor jön el ez a jövő, azt nehéz megjósolni: nyilvánvalóan a fizetőképes kereslet megjelenése hozza a pozitív változásokat – nemcsak a minőségi kávék, hanem például a kávézóláncok és -franchise-ok piaci sikerét illetően is.

Kapcsolódó cikkeink