Cégek jó hírneve a neten
„Olyan időket élünk, amikor egy-egy termékkel nehéz különbözni a versenytársaktól. Ezzel egy időben a törvényi szabályozás kihívásokat jelent, amellett sérülékeny a partnerkörnyezet, ráadásul erős nyomás nehezedik a vállalatokra abból a szempontból is, hogy tehetséges munkatársakat szerződtessenek. Egy cég jó hírnevét egyre inkább tekintik a vagyon részének, melyet különösen fontos megőrizni, mert növeli a cég üzleti értékét” – írja egyik tanulmányában Wendy Salomon, a Nielsen alelnöke, a reputációs kutatások irányítója.
Ebből a szempontból mind jobban előtérbe kerül az internet. Főleg márkás termékeket gyártó, kereskedelmi és szolgáltató vállalatok vezetőinek érdemes elégedett vevőiket megnyerni arra, hogy pozitív véleményüket online értékelés formájában közzétegyék a neten. Olyan ügyfelek, akik kedvező tapasztalatokat szereztek, általában készséggel eleget tesznek ilyen kéréseknek.
Nemzetközi tapasztalatok szerint azonban lényeges, hogy a vállalatok aktívan lépjenek ebben az irányban, és kérjék, biztassák ügyfeleiket véleményük kinyilvánítására. Más érdeklődők, potenciális vevők ugyanis jobban hisznek egy semleges vevő szavainak, mint bármilyen ötletes reklámszövegnek.
Egy korábbi Nielsen-kutatás feltárta, hogy vásárlási döntéseikkel kapcsolatban a fogyasztók 90 százaléka bízik barátaiban, 70 százalékuk pedig az interneten található vevői értékeléseknek.
Mi a helyzet Magyarországon? Egy kutatás során a Nielsen feltárta, hogy a magyar fogyasztók többsége, 54 százaléka felment már olyan weboldalra, ahol vagy kifejezte pozitív véleményét, vagy részt vett valamilyen szolgáltatáshoz kapcsolódó vitában. Ez nagyjából hasonlít az 57 százalékos európai átlaghoz.
A magyar válaszadók 45 százaléka valamelyik közösségi oldalon aktivizálta magát, míg márkagyártó cég honlapján 21, kereskedelmi vállalatén pedig 14 százalékuk kommentált.
A magyarok legnagyobb arányban dicsérő vagy semleges hangvételű közléseket posztoltak, hasonlóan az európai átlaghoz.
Milyen válaszokat kaptak a magyar megkérdezettek az érintett gyártóktól, kereskedőktől vagy más internetező fogyasztóktól? Legtöbbjük udvarias és/vagy segítőkész tartalmút (54 százalék). De akadtak olyanok, akikhez udvariatlan/nem segítőkész válasz érkezett (8-8 százalék). Azonnali, illetve kései választ 18-18 százalékuk kapott, míg az ingyenes vagy kedvezményes vásárlás lehetőségét minden hatodik embernek ajánlották fel.
„A kommentjére kapott válasz alapján mennyire valószínű, hogy ön javasolja másoknak a választ küldő márkagyártó céget, illetve boltot, vagy újra vásárolni fog?” A magyar megkérdezettek 58 százaléka azt válaszolta, hogy bizonyos fokig segít a döntés meghozatalában egy ilyen válasz, míg egyaránt 21-21 százalék felelte azt, hogy „nagyon” vagy „semennyire”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >