CBRE: Budapest a nyolcadik legvonzóbb európai város az ingatlan-befektetők körében

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 18. 11:09

Budapest lett a nyolcadik legvonzóbb európai város az ingatlan-befektetők körében, megelőzve Prágát és Münchent – derül ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

budapest

A CBRE befektetési felmérése szerint Európa 2016-ban jelentős mértékű tőkére számíthat az ingatlanpiacon. A befektetések iránti érdeklődés növekedése mellett fontos változás, hogy három év után az első osztályú ingatlanok újra fontosak a befektetőknek.

Tavaly a megkérdezettek 29 százaléka, idén már 41 százaléka szerint az első osztályú ingatlanok a legvonzóbb célpontok, ami részben jellemzi a befektetők aggodalmát a gazdasági kilátások iránt – közölte a CBRE az MTI-hez eljuttatott összefoglalójában.

A befektetők megosztottak voltak a célországokkal kapcsolatban, Németország végzett az első helyen, majd az Egyesült Királyság, Spanyolország, Hollandia, Franciaország és Lengyelország következett.

Az idei felmérésben a legjelentősebb változás a közép- és kelet-európai régió felértékelődése volt. A tavalyi 6 százalék után a válaszadóknak már 23 százaléka jelölte meg befektetési célpontjának a térséget, amit a CBRE szerint részben a befektetők „hozamvadászata” magyaráz. Tavaly a második félévben jelentősen esett az első osztályú ingatlanok hozama Nyugat-Európában, így a Közép- és Kelet-Európában elérhető hozamfelár nőtt, ami a régiót még vonzóbbá tette a piaci szereplők számára.

A városokat vizsgálva London megőrizte vezető szerepét, a befektetők 15,1 százaléka nevezte meg leginkább preferált városának, ám előnye egyre kisebb. Budapestet megelőzte még Madrid, Párizs, Berlin, Amszterdam, Varsó és Milánó.

Az ingatlanszektorokat tekintve az irodák maradtak a leginkább, 37 százalékban kedveltek, míg a lakóingatlanok megítélése javult a legnagyobb mértékben egy év alatt, 5-ről 12 százalékra.

A fogyasztói bizalom javulása, illetve a lakossági fogyasztás emelkedése a kiskereskedelmi ingatlanokat is vonzóbbá tette, a 2015-ös 22 százalékról 2016-ra 27 százalékra nőtt az üzlethelyiségeket és bevásárlóközpontokat befektetési célpontul megnevező befektetők aránya. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink