Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 28. 09:37

A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd euróra növelte árbevételét a Carrefour.

A számok mögött azonban jelentős különbségek mutatkoznak: Franciaországban 1,7%-kal csökkentek az eladások, főként az élelmiszer (–1,3%) és a nem élelmiszer (–6,2%) kategóriák visszaesése miatt. A nehézségek ellenére a vállalat növelte piaci részesedését és javította vásárlói elégedettségi mutatóját (NPS) – írja a Retail Detail.

A kereskedő Belgiumban is 1,1%-os visszaesést tapasztalt, aminek hátterében a kemény piaci verseny, a versenytársak körében is terjedő vasárnapi nyitva tartás és egy márciusi országos sztrájk állt. A kihívások ellenére a vállalat folytatja árversenyképességét erősítő beruházásait és igyekszik tovább javítani az általa kínált ügyfélélményt.

Európa más részein vegyes eredmények születtek: Spanyolországban 1,4%-os, Romániában 2,7%-os növekedést ért el a lánc, míg Olaszországban (–1,7%) és Lengyelországban (–1,9%) visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A legerősebb eredmények Latin-Amerikából érkeztek: Brazíliában az Atacadão diszkontlánc húzta fel az eladásokat 5,4%-kal, míg Argentínában kiemelkedő, 51,5%-os növekedést ért el.

A vállalat közlése szerint a stratégiai kezdeményezések is kezdenek beérni: a saját márkás termékek aránya 38%-ra nőtt, az e-kereskedelmi forgalom 19%-kal emelkedett, az árak versenyképességének javítása pedig 3%-kal növelte a vásárlói elégedettséget.

Kapcsolódó cikkeink