Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd euróra növelte árbevételét a Carrefour.
A számok mögött azonban jelentős különbségek mutatkoznak: Franciaországban 1,7%-kal csökkentek az eladások, főként az élelmiszer (–1,3%) és a nem élelmiszer (–6,2%) kategóriák visszaesése miatt. A nehézségek ellenére a vállalat növelte piaci részesedését és javította vásárlói elégedettségi mutatóját (NPS) – írja a Retail Detail.
A kereskedő Belgiumban is 1,1%-os visszaesést tapasztalt, aminek hátterében a kemény piaci verseny, a versenytársak körében is terjedő vasárnapi nyitva tartás és egy márciusi országos sztrájk állt. A kihívások ellenére a vállalat folytatja árversenyképességét erősítő beruházásait és igyekszik tovább javítani az általa kínált ügyfélélményt.
Európa más részein vegyes eredmények születtek: Spanyolországban 1,4%-os, Romániában 2,7%-os növekedést ért el a lánc, míg Olaszországban (–1,7%) és Lengyelországban (–1,9%) visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A legerősebb eredmények Latin-Amerikából érkeztek: Brazíliában az Atacadão diszkontlánc húzta fel az eladásokat 5,4%-kal, míg Argentínában kiemelkedő, 51,5%-os növekedést ért el.
A vállalat közlése szerint a stratégiai kezdeményezések is kezdenek beérni: a saját márkás termékek aránya 38%-ra nőtt, az e-kereskedelmi forgalom 19%-kal emelkedett, az árak versenyképességének javítása pedig 3%-kal növelte a vásárlói elégedettséget.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >Száz új üzletet nyit idén a Carrefour Spanyolországban
A Carrefour Spanyolország legalább 100 új üzlet megnyitását tervezi 2025-ben,…
Tovább olvasom >80 új üzletet nyitna a Lidl Belgiumban 2038-ig
Nagyszabású terjeszkedést tervez az országban jelenleg 302 üzletet működtető Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >