Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd euróra növelte árbevételét a Carrefour.
A számok mögött azonban jelentős különbségek mutatkoznak: Franciaországban 1,7%-kal csökkentek az eladások, főként az élelmiszer (–1,3%) és a nem élelmiszer (–6,2%) kategóriák visszaesése miatt. A nehézségek ellenére a vállalat növelte piaci részesedését és javította vásárlói elégedettségi mutatóját (NPS) – írja a Retail Detail.
A kereskedő Belgiumban is 1,1%-os visszaesést tapasztalt, aminek hátterében a kemény piaci verseny, a versenytársak körében is terjedő vasárnapi nyitva tartás és egy márciusi országos sztrájk állt. A kihívások ellenére a vállalat folytatja árversenyképességét erősítő beruházásait és igyekszik tovább javítani az általa kínált ügyfélélményt.
Európa más részein vegyes eredmények születtek: Spanyolországban 1,4%-os, Romániában 2,7%-os növekedést ért el a lánc, míg Olaszországban (–1,7%) és Lengyelországban (–1,9%) visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A legerősebb eredmények Latin-Amerikából érkeztek: Brazíliában az Atacadão diszkontlánc húzta fel az eladásokat 5,4%-kal, míg Argentínában kiemelkedő, 51,5%-os növekedést ért el.
A vállalat közlése szerint a stratégiai kezdeményezések is kezdenek beérni: a saját márkás termékek aránya 38%-ra nőtt, az e-kereskedelmi forgalom 19%-kal emelkedett, az árak versenyképességének javítása pedig 3%-kal növelte a vásárlói elégedettséget.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >