Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd euróra növelte árbevételét a Carrefour.
A számok mögött azonban jelentős különbségek mutatkoznak: Franciaországban 1,7%-kal csökkentek az eladások, főként az élelmiszer (–1,3%) és a nem élelmiszer (–6,2%) kategóriák visszaesése miatt. A nehézségek ellenére a vállalat növelte piaci részesedését és javította vásárlói elégedettségi mutatóját (NPS) – írja a Retail Detail.
A kereskedő Belgiumban is 1,1%-os visszaesést tapasztalt, aminek hátterében a kemény piaci verseny, a versenytársak körében is terjedő vasárnapi nyitva tartás és egy márciusi országos sztrájk állt. A kihívások ellenére a vállalat folytatja árversenyképességét erősítő beruházásait és igyekszik tovább javítani az általa kínált ügyfélélményt.
Európa más részein vegyes eredmények születtek: Spanyolországban 1,4%-os, Romániában 2,7%-os növekedést ért el a lánc, míg Olaszországban (–1,7%) és Lengyelországban (–1,9%) visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A legerősebb eredmények Latin-Amerikából érkeztek: Brazíliában az Atacadão diszkontlánc húzta fel az eladásokat 5,4%-kal, míg Argentínában kiemelkedő, 51,5%-os növekedést ért el.
A vállalat közlése szerint a stratégiai kezdeményezések is kezdenek beérni: a saját márkás termékek aránya 38%-ra nőtt, az e-kereskedelmi forgalom 19%-kal emelkedett, az árak versenyképességének javítása pedig 3%-kal növelte a vásárlói elégedettséget.
Kapcsolódó cikkeink
Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >Franciaországgal közösek a céljaink az európai agráriumot illetően
A magyar és francia gazdák érdeke mindig ugyanaz volt, az…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára
Közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára – közölte…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség javaslatot készít az árréscsökkentés kivezetésére
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >