Carrefour Italia 2025-ig 50%-kal kívánja csökkenteni az élelmiszer-hulladékot
A Carrefour Italia közlése szerint 2025-ig 50%-kal csökkenti az élelmiszer-hulladék mennyiségét átfogó fenntarthatósági stratégiája keretében, amely a vásárlók, a helyi közösségek és a jótékonysági szervezetek bevonásával valósul meg.
Az élelmiszerpazarlás csökkentésének első lépése az üzletekben történik majd, többek között azzal, hogy a lejáratközeli termékeket speciális élelmiszermentő csomagokban értékesítik csökkentett áron.
Emellett kedvezményes áron kínálják majd a sérült csomagolásból mentett gyümölcs- és zöldségféléket tartalmazó „Ortofrutta dobozban” a friss terményeket.
A Carrefour Italia arra is törekszik, hogy felhívja a figyelmet a tudatos és felelős vásárlásra, hogy ösztönözze a fogyasztók otthonában az élelmiszerpazarlásból származó környezeti hatások csökkentését.
Ezt szem előtt tartva folytatódik az olasz lánc és a Too Good To Go együttműködése, amelynek keretében egyedül 2022-ben több mint 278000 „varázsdobozt” adtak el a Carrefour és a Too Good To Go közötti megállapodás részeként, ami mintegy 679 tonna CO2-megtakarításnak felel meg.
Emellett a két márka által támogatott legutóbbi kampányban, a „Save The Panettone”-ban több mint 1700 karácsonyi „varázsdoboz” kelt el, ami több mint kétszerese az előző évinek.
A Carrefour Italia zero-waste kampánya februárban számos új kezdeményezés bevezetésével folytatódik.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >MNB: az árstabilitás a tartós növekedés alapja
A jegybank új vezetése elkötelezett az árstabilitás elérése és fenntartása…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >ROSSMANN: Nincs tragédia, megoldjuk! – új image kampány indult 2025 tavaszán
A ROSSMANN, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria lánca, 2025-ben újabb…
Tovább olvasom >