Cáfol a Tesco
A Tesco dolgozók egyenlő bérezése érdekében munkaügyi bírósághoz fordul a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete – adta hírül a Magyar Nemzet. A Tesco cáfol, a cég szerint náluk alapelv az egyenlő bánásmód.
A Tesco Globál Áruházak Zrt. Magyarország legnagyobb privát munkáltatójaként országszerte közel 22 ezer dolgozót alkalmaz – áll a társaság közleményében.
A Tesco évente közel 2000 új munkahelyet teremt, az elmúlt karácsonyi időszakban további 800 fő számára biztosított szezonális munkalehetőséget, akik közül 600-an ma is alkalmazásban állnak.
A Tesco számára működése minden területén, így az alkalmazotti jogviszonyok terén is, alapvető a törvényi, jogszabályi megfelelés. A hatályos hazai és nemzetközi elvárásoknak a vállalat mindenkor maximálisan eleget tesz.
Hasonlóképpen alapelv az egyenlő bánásmód is – szögezi le a közlemény. A cég országszerte alkalmaz megváltozott munkaképességű munkavállalókat, nyugdíjas munkatársakat, és lehetőséget nyújt részmunkaidős foglalkoztatásra is, emellett közel 1000 tanulót és több mint 200 kisgyermekes, GYES mellett dolgozó hölgyet alkalmaznak.
Az egyenlő bánásmód elvéből fakadóan, természetszerűen, nemtől és bármilyen hovatartozástól függetlenül a Tesco munkatársai azonos feladatért, telephelyen belül, azonos bért kapnak. A meglévő bérkülönbségek oka, hogy a Tesco, a nemzetközi és hazai kiskereskedelmi gyakorlatnak megfelelően, minden telephelyén az adott munkakörnyezethez igazodóan nyújt versenyképes béreket.
A Tesco a bérfejlesztések és a béren kívüli juttatások terén is mind a 22 000 alkalmazottja számára ugyanazt nyújtja.
Mint az ország egyik legnagyobb munkáltatója, a Tesco az elmúlt 15 évben folyamatos kapcsolatban állt a szakszervezetek képviselőivel. A dolgozók érdekeit szolgáló javaslataikat a lehetőségekhez mérten mindig figyelembe vette, a párbeszédre való nyitottságot pedig mi sem támasztja alá jobban, mint, hogy önálló munkakör létezik kifejezetten az érdekképviseletekkel való együttműködésre, kapcsolattartásra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >