Magazin: Business Days 2020 – Nem maradtunk el…4. rész

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 12. 09. 07:00

Hiedelmek változása a globális világban

Tudományos ismeretterjesztő celebként konferálta fel Krizsó Szilvia Csányi Vilmos etológus professzort, aki a megszokott laza, vidám stílusban hozta emberközelbe a tudomány, nevezetesen a hiedelmek világát.

Csányi Vilmos

Csányi Vilmos
etológus

Biológusként az emlősállatoknál kezdte, akik elméjük börtönébe zárva képekben gondolkodnak, tanulnak, tapasztalnak, de mindez belül marad, mert nem tudnak beszélni. Az ember a gondolatait megfogalmazza, kommunikál a többiekkel. A közösség pedig elveti vagy átveszi ezeket a gondolatokat, a világot így értelmezi. A beszéd segíti elő az együttműködést, a közös cél érdekében végzett egyéni feladatvállalást, a szerepek elfogadását.

Ebben a közös, szociális konstrukcióban, közösen kialakított szabályrendszerben értelmezhető az én szerepe. Itt jelenik meg a hűség, amikor az egyén a saját érdekét a közösség mögé teszi. A gondolat, a nyelvi megfogalmazás, a gyakorlati tény, a tapasztalatok összessége adja a közösségek hiedelmeit, amelyek nem biztos, hogy tárgyszerűen igazak, de az adott közösségben elfogadottak. Ilyen hiedelmek határozzák meg a mindennapi viselkedési normákat, mint a gyermeknevelés, főzés, ünnepek. A hiedelmek rendszere adja az adott közösség kultúráját. A hiedelem akkor válik ténnyé, ha bizonyításra kerül. Szóban terjed, a közösségek 5-10 generáció múlva is elhiszik, pedig már valószínű, nem tudják az eredetét és a bizonyítékot sem ismerik. Ha a közösség elbizonytalanodik, újra bizonyítékot akar.

A modern időkben a hiedelmek a kreativitást fejlesztik, hiszen minden ember, aki beszél, az kreatív, valami újat hoz létre. A kommunikációs csatornákon keresztül is születnek és terjednek a hiedelmek. A jelen helyzetben a COVID-hiedelmek ellentmondásosak. Közösségi szinten a fals információ is hasznos lehet, nagyobb óvatosságra ösztönözhet. Ugyanakkor a vírus egyfajta biológiaipopuláció-szabályozóként is felfogható.

Napjainkban is keletkeznek hiedelmek, csak másról szólnak, mint régen, gyakran változnak, és szerkezetük átalakul, de továbbra is a társadalom, a kultúra, az egészség a témájuk.

 

Idén a fesztiváltémának megfelelően nem volt kötelező az üzleti öltözék. A sok-sok szabály és a lebonyolítás szabta követelmények mellett igyekeztünk mindenkinek biztonságos és kényelmes részvételt biztosítani

Vállalati génsebészet

Dr. Csató Gábor, Mentőszolgálat

Dr. Csató Gábor
főigazgató
Országos Mentőszolgálat

Minden idők legfiatalabb magyar egészségügyi vezetőjeként mutatta be Krizsó Szilvia dr. Csató Gábort, az Országos Mentőszolgálat főigazgatóját, aki az Országos Mentőszolgálat elmúlt években megvalósított átalakítását mutatta be, és előadásában kitért a jelenlegi koronavírus-helyzet okozta kihívásokra is.

A korábban mentőorvosként és intenzív terápiás szakorvosként dolgozó, jelentős hazai és külföldi tapasztalattal is rendelkező szakember rendszerben és munkafolyamatokban gondolkodva, a modern technikát is csatarendbe állítva reformálta meg a 133 éves múltra visszatekintő magyar életmentést. A szervezetet olyan logisztikai céghez hasonlította, ahol a szolgáltatás az egészség, a csomag a beteg, évente kétmillióan hívják fel telefonon és egymillió „megrendelést”, 5 millió liter üzemanyag felhasználásával, 8500 „bajtársi közösségben” dolgozóval teljesítenek.

A főigazgató 2017-ben, 33 évesen kezdte el azt a ma már látványos eredményeket hozó reformot, amelyben megújultak a munkafolyamatok, a munkaruhák és a mentőautók. Ma pedig már táblagépekkel, digitális formanyomtatványokkal, átlátható döntéshozatali és információs folyamatokkal, egységes struktúrában működik a 255 mentőállomás.

Mindeközben a lakosság bevonásán is dolgoznak. Hősformáló edukációs reklámjuk és #veddeszreamentot kampányuk hatására az autósok ma már a sávok között utat nyitnak a mentőautóknak. Sportrendezvényeken való aktív részvételükkel példát mutatnak. SzívCity alkalmazásukkal pedig civil önkénteseket vonnak be az azonnali segítségnyújtás és életmentés küldetésbe, amit a „Te is lehetsz hős” videó több millió embert elérve népszerűsített a közösségi médiában. Aktív, fotókkal, videókkal és napi posztokkal színesített Facebook-oldalukat több mint 220 ezer felhasználó követi.

Legújabb kezdeményezésük az év digitális fejlesztése címet is elnyerte: a Vodafone Alapítvánnyal közösen hozták létre az ÉletMentő applikációt, amelyen keresztül egy gombnyomással hívható a mentőszolgálat. Aki használja, saját adatait, betegségeit és gyógyszereit feltöltheti, így baj esetén ez az információ azonnal a segítők rendelkezésére áll. A főigazgatót és a menedzsmentet üzleti és mesterséges intelligenciát is hadrendbe állító irányítási rendszer, valamint nagy aktivitású kommunikációs csapat is segíti.

Közel 100 előadót hallgattak meg a teremben, és a szálloda megannyi pontján vendégeink, hiszen idén először az előtérben, a teraszokon és további vendégtérben kivetítőkön lehetett nyomon követni a történéseket

Boldog munkahely a kereskedelemben

Korbély István, Eurofamily

Korbély István
tulajdonos
Eurofamily

„Vállalatvezetés másként” mottóval mutatta be Korbély István a 2004-ben alapított, ma már 53 bolttal és kb. 1000 munkatárssal rendelkező Eurofamily tulajdonosa azt a filozófiai hátteret, amely náluk a siker mozgatója. Márkaváltásban vannak, hamarosan „ecofamily” felirat lesz a boltjaikon.

Az élet értelmét a szeretet és a szolgálat kettősében látva az energiák áramoltatása, a tudatalatti hatalma, a mély önismeret és a magasabb tudat vezérelte szív központú hozzáállás működteti a bolthálózatot.

Korbély István kiemelte, hogy nem maga a tudás, hanem a tudás alkalmazása hozhat igazi változást egy ember vagy egy szervezet életébe. Vállalati HR-megközelítésük is ezt tükrözi, a kollégákat multidimenzionális értelemben, fizikai, lelki és szellemi valóságukban is elismerik. A dicséret, a jótettek értékelése szintén hozzájárul a „Boldog munkahely” fenntartásához. Ezt a szellemiséget tükrözi a munkatársak mosolya, az üzletlánc eladóterei és hangulatisága.

Kérdésekre válaszolva a cégvezető elmondta, hogy a napi operációt náluk is komoly technikai háttér segíti, a mobiltelefonján minden pillanatban ellenőrizheti az aktuális forgalmi számok és legfontosabb mutatók alakulását. Fontosnak tartják, hogy mindenki tisztában legyen a feladataival, és motiváltan, örömmel érkezzen a munkahelyére, pozitív energiákkal mozdítsa elő a fejlődést. A leendő kollégákat is így toborozzák, az érzelmi intelligencia mellett a beilleszkedés tényezői esnek leginkább latba egy-egy kiválasztásnál. Az új kollégákat például belépősütivel fogadják. A családias hangulat, a megbecsülés és szeretet légköre biztosítja az alacsony fluktuációt és a mély dolgozói elkötelezettséget, amit a belső hírlevelek és a személyes, aláírt köszönő üzenetek is alátámasztanak. Ha mégis konfliktushelyzet adódik, azt két mediátor terapeuta segít megoldani. A vezetők is részt vesznek mediátorképzéseken, hogy a mindennapi helyzeteket a legjobban tudják kezelni.

Útravalóul a siker titkát Korbély István abban látja, hogy hasznos és értékes emberként éljünk szakmai és személyes életünkben egyaránt.

BDays_támogatói logok

//

Kapcsolódó cikkeink