Bundesbank: a német kiskereskedelmi forgalom már 8 százalékkal visszaesett!
A Bundesbank az őszre a tíz százalékot is meghaladó inflációra számít. Az inflációt elsősorban az energiaköltségek húzzák, júliusban 87 százalékkal került többe a fűtőolaj, mint egy évvel ezelőtt. Időközben azonban az élelmiszerek is drágultak 14,8 százalékkal.
Friss kutatásuk szerint a megkérdezettek 78 százaléka aggódik amiatt, hogy energiahiány lesz Németországban, 77 százalékuk a gazdasági helyzet további romlásától is tart. Sokak féleleme az is, hogy az ukrajnai helyzet globális háborúvá alakul.
„A németek 85 százaléka tart az emelkedő áraktól, az életszínvonaluk romlásától. A magas infláció következményei egyértelműek a fogyasztás és a megtakarítások tekintetében, amint azt a kiskereskedelmi szektor eladási adatai is bizonyítják, amelyek az utóbbi időben több mint nyolc százalékkal estek vissza”
– mondja – mondta Henriette Peucker, a német Bankszövetség alelnöke a Westfalenpostnak.
A felmérés szerint a megkérdezettek 21 százaléka a nyaraláson, 14 százalék a szabadidős tevékenységeken, 14 százalék az étteremlátogatáson, 13 százalék a ruhavásárláson spórol, de kevesebbet költenek a boltban is.
A Bankszövetség alelnöke szerint az infláció növekedése különösen a fiatalokat nyugtalanítja. Szeretnének spórolni, de már nem tudnak, a megtakarítások jelentősen csökkennek. 2020-ban a 18-20 évesek harmada még havi 201 és 500 euró közötti összeget tett félre, 21 százalékuk még többet, idén ez már nem jellemző. A teljes lakosságon belül a németek 48 százaléka takarít meg rendszeresen, 2020-ban az arányuk 62 százalék volt. Összességében megállapítható, hogy a lakossági tartalékok zsugorodnak, és ez a tendencia valószínűleg folytatódni fog. Mivel a pénz általában bankokban és takarékpénztárakban van, így azt onnan fogják kivonni. Ennek már megvannak az első jelei, de hivatalosan egyetlen bank sem akar erről nyilatkozni.
Mint kiderült, a németek mindössze harmada (32 százalék) még mindig nagyon elégedett az életével, több mint fele (56 százalék) inkább elégedett – a 2020-as covid-járvány első hulláma után csaknem 20 százalékkal több volt az elégedettek száma.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >Magas fehérjetartalom, alacsony hasznosulás – új kutatás a fehérjeszeletekről
Az elmúlt években világszerte nőtt a kereslet a funkcionális élelmiszerek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Augusztusban újra jön a K&H nagy túlélőkísérlete
Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a…
Tovább olvasom >A gamereket célozza legújabb kampányában a BKK
A fiatal gamereket hívja játékra legújabb kampányában a Budapesti Közekedési…
Tovább olvasom >