Buday Gábor a Gundel megújulásáról

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 27. 08:00

Az augusztusban megjelent sajtóhírek szerint a Danubius Hotels Nyrt. – az eredeti, 2004-ben kötött szerződés értelmében – 2009. augusztus 4-én megvásárolta a Gundel Kft. fennmaradó egyharmados kisebbségi tulajdonrészét az LL Partners L.P-től, ezzel a Kft. egyedüli tulajdonosává vált. Nem történt változás a Gundel Kft. és az étterem vezetésében. Mi az, ami viszont változik, különösen az éttermet az utóbbi 2-3 évben ért támadások tükrében? – ezt kérdeztük Buday Gábortól, a Gundel ügyvezetőjétől.– A legkézzelfoghatóbb változások természetesen azok lesznek, amelyek nem láthatók: az adminisztratív területeken fognak végbemenni. Általában pedig keressük azokat az előnyöket, amit a nagyvállalathoz tartozás adhat egy működésében független étteremnek. Tulajdonosaink nem vártan nagyvonalú gesztusként teljes egészében elfogadták a megújulással kapcsolatos elképzeléseinket.
Első lépésként egy közös átvilágítást végzünk annak megállapítására, milyen szinten képes megfelelni a Gundel a jelenlegi piaci követelményeknek. Meggyőződésem, hogy marketingmunkánkon kell elsősorban javítanunk, ennek megvalósítására már vannak terveink, de ezek nem minden eleme nyilvános még.
Elsődleges célunk, hogy a Gundel továbbra is az ország vezető étterme maradjon. Hogy egy fogás, vagy annak felszolgálása mennyire tetszik egy vendégnek, az szubjektív értékítélet függvénye. Nem tudom elfogadni a mostanában a valódi gasztronómiai súlyához képest magának túl nagy teret szerző kritikai csoport véleményét, hogy éttermünk ételeinek minősége vitatható – már csak azért sem, mert ezt mértékadó külföldi lapok kritikái is cáfolják.
Valamiféle megújulás azonban valóban végbe fog menni konyhánkban. Ez nem azt jelenti, hogy hirtelen modernizálni kívánnánk választékunkat, de új étlapunk kialakításakor tudatosan fogunk a világtrendekhez is alkalmazkodni. A Gundel márkanevet a megkérdőjelezhetetlen minőséggel azonosító vendégeink az idősebb, egyre kevesebbet étterembe járó korosztályokból kerülnek ki, elkerülhetetlen tehát, hogy célcsoportunkat „fiatalítsuk”. Ám semmiféle újrapozicionálás a megjelenésben vagy a kommunikációban nem hozhatja magával a hagyományos Gundel-értékek csorbulását. Nagy anyagi ráfordításokkal végzett óriási munkáról beszélünk, amit nem lehet hosszú ideig húzni – a közvélemény előbb-utóbb látni fogja az eredményt!

Kapcsolódó cikkeink