Budapesten csökkent, Szabolcsban nőtt a vásárlóerő index
A GfK Csoport kétévente méri fel Magyarország megyéinek vásárlóerejét, a vizsgálat időközi adatai alapján az egyes megyékben változások mutatkoznak.
A fővárosban 2000-től kezdődően folyamatos, viszonylag nagymértékű – kétéves
átlagban 5 százalékpont körüli – emelkedés volt megfigyelhető, ehhez képest
idén a budapesti vásárlóerő-index több, mint fél százalékponttal csökkent a
2006-ban publikált adatokhoz képest.
Győr-Moson-Sopron megyében a vásárlóerő növekedés alig számottevő 0,7
százalékos volt, csaknem 2 százalékpontos csökkenése volt tapasztalható Vas
megyében, és közel 1 százalékpontnyi visszaesés Fejér megyében. Pest megye
vásárlóerő-indexe a Délnyugat-Magyarországon elhelyezkedő Zala megyéhez
hasonlóan tovább növekedett.
A sereghajtó továbbra is az északkeleti
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, ahol azonban a korábbi csökkenő trenddel szemben
némi – 0,55 százalékpontos – növekedést figyeltek meg a kutatók. Közel egy
százalékponttal tovább csökkent ellenben az utolsó előtti helyezett
Borsod-Abaúj-Zemplén megye vásárlóerő-indexe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >