Budapesten csökkent, Szabolcsban nőtt a vásárlóerő index
A GfK Csoport kétévente méri fel Magyarország megyéinek vásárlóerejét, a vizsgálat időközi adatai alapján az egyes megyékben változások mutatkoznak.
A fővárosban 2000-től kezdődően folyamatos, viszonylag nagymértékű – kétéves
átlagban 5 százalékpont körüli – emelkedés volt megfigyelhető, ehhez képest
idén a budapesti vásárlóerő-index több, mint fél százalékponttal csökkent a
2006-ban publikált adatokhoz képest.
Győr-Moson-Sopron megyében a vásárlóerő növekedés alig számottevő 0,7
százalékos volt, csaknem 2 százalékpontos csökkenése volt tapasztalható Vas
megyében, és közel 1 százalékpontnyi visszaesés Fejér megyében. Pest megye
vásárlóerő-indexe a Délnyugat-Magyarországon elhelyezkedő Zala megyéhez
hasonlóan tovább növekedett.
A sereghajtó továbbra is az északkeleti
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, ahol azonban a korábbi csökkenő trenddel szemben
némi – 0,55 százalékpontos – növekedést figyeltek meg a kutatók. Közel egy
százalékponttal tovább csökkent ellenben az utolsó előtti helyezett
Borsod-Abaúj-Zemplén megye vásárlóerő-indexe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >