Budapest 11 bevásárló utcájában a vállalkozások mintegy 90 százaléka élte túl a járványt
A Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) által összefogott 11 budapesti bevásárló utcában a vállalkozások mintegy 90 százaléka élte túl a koronavírus-járványt, és egyre több helyen csökken a kiadó-eladó üzletek száma – közölte csütörtökön a BUM az MTI-vel a május elején végzett kutatása alapján.
A Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) Budapest 11 utcáját, városrészét fogja össze, ide tartozik az Art&Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a Haris bazár (Haris köz), a Király utca, a KultUnio (VI. és VII. kerület multikulturális negyede), a Liszt Ferenc tér, a Mikszáth tér és környéke, a Piacok, a Pozsonyi Piknik (Pozsonyi út) és a Ráday Soho (Ráday utca).
A felmérés szerint a BUM-hoz tartozó utcák 182 üzletéből már csak 29 tart zárva, ők még kivárnak, felkészülnek és felújítanak.
A válaszadók elmondták, a nyitás ellenére küzdenek problémákkal, melyek közül a legsúlyosabb a vendéghiány, amit a munkaerőhiány, majd a bérleti díj felhalmozódása követ.
A válaszadók szerint a legnagyobb segítséget az jelentené, ha meghosszabbítanák a június 30-án lejáró bérleti díj kedvezményt, moratóriumot, továbbá ha a bértámogatásokat is fent lehetne tartani legalább őszig, mert a vendégek alacsony száma miatt hosszú távon nem tudják kitermelni a működési költségeket – közölte a BUM.
A felmérés szerint a válaszadók megfelelő segítséget látnak a marketinglehetőségek kiszélesítésében, a közös utcai rendezvényekben, a külföldi turisták visszatérésében is.
Király Gabriella, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által létrehozott BUM bevásárlóutca menedzsere a közleményben elmondta, problémát jelent a munkaerőszerzésben, hogy a vidék, főleg a balatoni vendéglátás magas béreket ígérve elszívja a képzett munkaerőt.
Hozzátette, a beltér használatáhez szükséges védettségi igazolvánnyal kapcsolatban nincs sok tapasztalat a vendéglátóhelyeken, a konfliktusokat úgy igyekeznek megelőzni, hogy elsősorban a teraszon ültetik le a vendégeket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban…
Tovább olvasom >McDonald’s „food truck”
Kényszer szülte, ám annál jobb ötlet: a világ egyik legszebb…
Tovább olvasom >Ismét kinyit a Jövő Áruháza a SIRHA Budapest kiállításon! (1. rész)
Március 5-7. között a SIRHA Budapest kiállításon várja látogatóit a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >