Budai Gyula: a tokaji mellett más magyar bornak is helye van a japán piacon
Japánban a legismertebb magyar bor a tokaji, amelyből jelentős mennyiséget vásárolnak a távol-keleti szigetországban, de mellette több más kiváló minőségű magyar bornak is helye van az itteni piacon – mondta az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztos az MTI-nek a helyszínről, Tokióból telefonon kedden.
Budai Gyula elmondta, a magyar élelmiszeripari termékek legnagyobb felvevő piaca Japán Európán kívül, ezért is fontos, hogy Magyarország önálló standdal képviselteti magát immár második alkalommal az idén 41. FoodexJapan élelmiszeripari kiállításon.
Budai Gyula a tokiói árubemutató megnyitását követően elmondta: Ázsia legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, keddtől-szombatig 79 országból mintegy 3 ezer kiállító mutatja be kínálatát, köztük 15 magyar cég. A magyar áruk zömét a nyers és feldolgozott húsféleségek teszik ki, kiemelt helyen a mangalica termékek, de jelentős a magyar akácméz kínálat is.
Japánba a magyar élelmiszer-kivitel 2014-ben 106 millió euró értékű volt, ami 65 százalékos növekedés az előző évhez képest. Tavaly a magyar élelmiszerexport értéke 114 millió euró volt, ami értékben 8 százalékos bővülés. A növekedést annak ellenére sikerült elérni, hogy 6 hónapig a magyar baromfihús-exportot Japán megtiltotta a madárinfluenzára hivatkozva – mondta a miniszteri biztos. Példaként említette: a Pick Szeged Zrt. számára Németország után Japán a második legnagyobb felvevőpiac.
Emlékeztetett: a szigetországba irányuló magyar élelmiszeripari kivitel zömét a hús és a húskészítmények adják, már 17 magyar sertés- és 14 marhahúsüzem rendelkezik japán exportengedéllyel. A bárányhús kivitelére 2 magyar üzemnek van engedélye. Emellett legnagyobb európai szállítóként Magyarország nyúlhúst is exportál Japánba.
Budai Gyula kiemelte: mindez azt bizonyítja, hogy azok a magyar cégek, amelyek az igényes japán piacon való jelenlét mellett kötelezték el magukat, jól döntöttek.
A miniszteri biztos beszélt arról is, hogy Tokióban kedden még tartanak egy magyar borbemutatót a legnagyobb japán borimportőr cégek képviselői számára. A miniszteri biztos kedden este részt vesz a magyar-japán sertéshúsipari üzletember-találkozón, ahol azok a magyar cégek mutatják be termékeiket a japán üzletembereknek, amelyek kiállítanak. Ezzel a rendezvénnyel is a japán piacon már jelen lévő vállalatokat kívánják erősíteni, de azoknak a cégeknek is lehetőséget kívánnak teremteni, amelyek szeretnének, de még nem jelentek meg a japán piacon – mondta. Utalt arra is, hogy Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és delegációja a napokban szintén Tokióban tárgyal a két ország mezőgazdasági és élelmiszeripari kapcsolatairól japán állami tisztségviselőkkel.
Budai Gyula szerdán továbbutazik Tajvanra, ahol szintén a magyar élelmiszerek exportlehetőségeiről folytat tárgyalásokat a helyi állami és üzleti élet döntéshozóival. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A klímaváltozás veszélyezteti Japán híres rizstermelését
A klímaváltozás nemcsak a magyar gazdákat sújtja, de Japánban is…
Tovább olvasom >Az amerikai RTD-koktélok piacán törekszik nagyobb részesedésre a japán Suntory
A japán Suntory Holdings a szeszes italok terén megszerzett szakértelmére…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >