Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal Magyarországon. A vállalat friss gyorsjelentése szerint a hazai jelenlét bővítésének ára van, de az aktív vásárlói bázis, a tranzakciók száma és az árbevétel egyaránt lendületes növekedést mutat. Eközben a cég igyekszik megőrizni versenyelőnyét a Temuval szemben, és saját logisztikai hálózatának fejlesztésével igyekszik kitűnni a mezőnyből – írja VG.hu.
Terjeszkedés délre – új célpont: Magyarország
A 25 éves fennállását tavaly ünneplő Allegro mára a közép-európai e-kereskedelem egyik meghatározó szereplője, amely Csehország, Szlovákia és Magyarország után idén várhatóan Horvátországban és Szlovéniában is megnyitja saját webáruházát. A magyar piacra 2024 őszén lépett be közvetlenül, miután 2023-ban felvásárolta a cseh Mall-csoportot, és korábban ezen keresztül volt jelen hazánkban.
Tranzakciós rekordok – számokban is megmutatkozik a növekedés
A terjeszkedés eredményei már látszanak is: az Allegro csoportszinten 3,48 milliárd eurós negyedéves bruttó áruértéket (GMV) ért el, ami 8,9%-os növekedést jelent éves szinten. A nemzetközi piacokon, köztük Magyarországon és Szlovákiában, a GMV 82%-kal ugrott meg, amihez a vásárlási gyakoriság több mint 30%-os emelkedése is hozzájárult.
Az aktív vásárlók száma 21 millióra nőtt (+5,4%), ebből 6 millió már külföldi felhasználó. A vásárlói átlagköltés 3,7%-kal emelkedett, így az Allegro vezérigazgatója, Marcin Kusmierz szerint a vállalat idei EBITDA-növekedési célja Lengyelországban 8–12%, csoportszinten pedig 10–17% lehet. A külpiacokon a GMV 40–50%-os bővülését várják, de az EBITDA-hozzájárulás egyelőre negatív tartományban mozoghat (–82,5–94,3 millió euró).
Temu vs. Allegro – stratégiai válaszok a kínai kihívásra
A kínai Temu egyre nagyobb konkurenciát jelent az európai piactereken, de az Allegro tudatosan igyekszik elkülönülni. Ennek részeként eltávolították nemzetközi felületükről a hosszú szállítási idejű, főként kelet-ázsiai ajánlatokat, ami növelte a fogyasztói bizalmat és a konverziós arányokat, miközben alig volt hatása a GMV-re.
Logisztikai fejlesztések – csomagautomatákkal csökkentett költségek
Az Allegro logisztikai fejlesztései között szerepel a One Box néven futó saját csomagautomata-hálózat kiépítése is. Ezeket partnereik által üzemeltetett rendszerekhez csatolták, ami egyszerre gyorsítja a kézbesítést és csökkenti a szállítási költségeket. A csomagautomatába kért rendelések aránya egy év alatt 24%-ról 29%-ra nőtt.
A befektetők többet várnak?
A varsói tőzsdén jegyzett Allegro részvényei a gyorsjelentés napján közel 3%-kal gyengültek. Elemzők szerint a háttérben vagy dinamikusabb bővülés iránti várakozás áll, vagy az év eleje óta elért 18%-os árfolyamemelkedés utáni profitrealizálás indult meg.
Kapcsolódó cikkeink
Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Magyarországon évente közel 16 milliárd forint veszteséget és több száz…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >