Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal Magyarországon. A vállalat friss gyorsjelentése szerint a hazai jelenlét bővítésének ára van, de az aktív vásárlói bázis, a tranzakciók száma és az árbevétel egyaránt lendületes növekedést mutat. Eközben a cég igyekszik megőrizni versenyelőnyét a Temuval szemben, és saját logisztikai hálózatának fejlesztésével igyekszik kitűnni a mezőnyből – írja VG.hu.
Terjeszkedés délre – új célpont: Magyarország
A 25 éves fennállását tavaly ünneplő Allegro mára a közép-európai e-kereskedelem egyik meghatározó szereplője, amely Csehország, Szlovákia és Magyarország után idén várhatóan Horvátországban és Szlovéniában is megnyitja saját webáruházát. A magyar piacra 2024 őszén lépett be közvetlenül, miután 2023-ban felvásárolta a cseh Mall-csoportot, és korábban ezen keresztül volt jelen hazánkban.
Tranzakciós rekordok – számokban is megmutatkozik a növekedés
A terjeszkedés eredményei már látszanak is: az Allegro csoportszinten 3,48 milliárd eurós negyedéves bruttó áruértéket (GMV) ért el, ami 8,9%-os növekedést jelent éves szinten. A nemzetközi piacokon, köztük Magyarországon és Szlovákiában, a GMV 82%-kal ugrott meg, amihez a vásárlási gyakoriság több mint 30%-os emelkedése is hozzájárult.
Az aktív vásárlók száma 21 millióra nőtt (+5,4%), ebből 6 millió már külföldi felhasználó. A vásárlói átlagköltés 3,7%-kal emelkedett, így az Allegro vezérigazgatója, Marcin Kusmierz szerint a vállalat idei EBITDA-növekedési célja Lengyelországban 8–12%, csoportszinten pedig 10–17% lehet. A külpiacokon a GMV 40–50%-os bővülését várják, de az EBITDA-hozzájárulás egyelőre negatív tartományban mozoghat (–82,5–94,3 millió euró).
Temu vs. Allegro – stratégiai válaszok a kínai kihívásra
A kínai Temu egyre nagyobb konkurenciát jelent az európai piactereken, de az Allegro tudatosan igyekszik elkülönülni. Ennek részeként eltávolították nemzetközi felületükről a hosszú szállítási idejű, főként kelet-ázsiai ajánlatokat, ami növelte a fogyasztói bizalmat és a konverziós arányokat, miközben alig volt hatása a GMV-re.
Logisztikai fejlesztések – csomagautomatákkal csökkentett költségek
Az Allegro logisztikai fejlesztései között szerepel a One Box néven futó saját csomagautomata-hálózat kiépítése is. Ezeket partnereik által üzemeltetett rendszerekhez csatolták, ami egyszerre gyorsítja a kézbesítést és csökkenti a szállítási költségeket. A csomagautomatába kért rendelések aránya egy év alatt 24%-ról 29%-ra nőtt.
A befektetők többet várnak?
A varsói tőzsdén jegyzett Allegro részvényei a gyorsjelentés napján közel 3%-kal gyengültek. Elemzők szerint a háttérben vagy dinamikusabb bővülés iránti várakozás áll, vagy az év eleje óta elért 18%-os árfolyamemelkedés utáni profitrealizálás indult meg.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >