Brüsszel a Fideszt támogatva, a kicsik mellett döntött
A magyar vidékfejlesztési program uniós elfogadásával a nagybirtokok vesztettek a kisbirtokokkal szemben, miután egy olyan agrár-vidékfejlesztés valósulhat meg, amely tükrözi a kormány szándékát, hogy a nagybirtokok helyett a kis és közepes családi gazdaságok érdekeit szolgálja. Kis Miklós Zsolt államtitkár az elfogadást bejelentő sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy ezzel azt is elfogadták az unió döntéshozói, hogy a beruházások esetében a vidékfejlesztési forrásból elsősorban ne a nagyüzemek, hanem a kis és közepes családi gazdaságok részesüljenek. Így ez a forrás legalább 80 százalékban a kis és közepes gazdaságokat erősíti majd.
Az EU mostani költségvetési ciklusában több mint 12 milliárd eurót, mintegy 3600 milliárd forintot biztosít Magyarország számára. Ebből a forrásból a vidékfejlesztésre jutó összeg több mint 4 milliárd euró, mintegy 1300 milliárd forint. Ez utóbbi keret már tartalmazza azt a 15 százalékos átcsoportosítást és a nagygazdaságok támogatáscsökkentését, amelyről a kormány korábban már döntött.
A vidékfejlesztési program 1300 milliárd forintot kitevő forrásából több mint 800 milliárd forint áll rendelkezésre a mezőgazdasági termelés és az ehhez kapcsolódó élelmiszerfeldolgozás finanszírozására. Utóbbi keretből 200 milliárd forintot biztosítanak élelmiszer-feldolgozási fejlesztésekre, a kertészeti ágazat rendelkezésére több mint 70 milliárd forint áll, az állattenyésztés beruházási támogatására több mint 75 milliárd forint jut, az öntözésfejlesztés kerete több mint 54 milliárd forint. Az agrár-környezetgazdálkodás, valamint az ökológiai gazdálkodás támogatására összesen 240 milliárd forintot fordítanak. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Folytatódik az öntözésfejlesztés támogatása
A gazdálkodókat támogatni kell abban, hogy alkalmazkodni tudjanak a klímaváltozás…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >