Brazília kávéexportja rekordszintre emelkedett
Brazília kávéexportja új mérföldköveket ért el az utóbbi hónapokban, amint a májusi adatok is mutatják. Az ország ebben a hónapban 4,4 millió zsák kávét exportált, ami nem csak az előző havi rekordot múlta felül, hanem 79,9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, jelentette az ESM kiskereskedelmi szakportál.
A Brazíliai Kávéexportőrök Tanácsa (Cecafé) szerint az exportból származó bevétel májusban elérte az 1,02 milliárd dollárt, ami 85,9%-os emelkedést mutat a tavalyi adatokhoz képest. Az idei év első öt hónapjában Brazília összesen 20,69 millió zsák kávét szállított külföldre, ami 52,1%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az exportált kávé értéke ebben az időszakban elérte a 4,47 milliárd dollárt, ami szintén rekordot jelent.
Az export növekedését jelentősen támogatta a robusta kávé kivételes teljesítménye, amely májusban 868,270 zsák exportjával kiemelkedően teljesített. Az arabica kávé továbbra is domináns szerepet tölt be a brazil kávéexportban, hiszen a január-május közötti időszakban az exportált teljes mennyiség 75,7%-át tette ki ez a fajta.
A folyamatosan négymillió zsákot meghaladó havi szállítmányok alapján várható, hogy Brazília az elkövetkező hónapokban is új rekordokat állít be a kávéexport terén. Az erős teljesítmény hozzájárul az ország gazdasági stabilitásához, miközben Brazília tovább erősíti pozícióját a globális kávépiacon mint meghatározó szereplő.
A jelenlegi exportboom és a kávépiac iránti növekvő globális kereslet Brazíliának kedvező lehetőséget biztosít, hogy növelje részesedését a piacon, és tovább bővítse gazdasági hatását a nemzetközi kereskedelem területén. A brazil kormány és a kávéexportőrök egyaránt optimisták a további növekedés és a piaci lehetőségek kihasználása tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1…
Tovább olvasom >Háromszáz művészeti alkotást inspirált a Costa kávé és a kávézás élménye
Az eredményhirdetéssel és egy vasárnap estig ingyenesen látogatható kiállítással zárul…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Út a gazdasági semlegességhez” – keleti vagy nyugati nyitás?
A kormányzat gazdasági stratégiájának és kommunikációjának lassan 15 éve fontos…
Tovább olvasom >Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >