Brazília kávéexportja rekordszintre emelkedett
Brazília kávéexportja új mérföldköveket ért el az utóbbi hónapokban, amint a májusi adatok is mutatják. Az ország ebben a hónapban 4,4 millió zsák kávét exportált, ami nem csak az előző havi rekordot múlta felül, hanem 79,9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, jelentette az ESM kiskereskedelmi szakportál.
A Brazíliai Kávéexportőrök Tanácsa (Cecafé) szerint az exportból származó bevétel májusban elérte az 1,02 milliárd dollárt, ami 85,9%-os emelkedést mutat a tavalyi adatokhoz képest. Az idei év első öt hónapjában Brazília összesen 20,69 millió zsák kávét szállított külföldre, ami 52,1%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az exportált kávé értéke ebben az időszakban elérte a 4,47 milliárd dollárt, ami szintén rekordot jelent.
Az export növekedését jelentősen támogatta a robusta kávé kivételes teljesítménye, amely májusban 868,270 zsák exportjával kiemelkedően teljesített. Az arabica kávé továbbra is domináns szerepet tölt be a brazil kávéexportban, hiszen a január-május közötti időszakban az exportált teljes mennyiség 75,7%-át tette ki ez a fajta.
A folyamatosan négymillió zsákot meghaladó havi szállítmányok alapján várható, hogy Brazília az elkövetkező hónapokban is új rekordokat állít be a kávéexport terén. Az erős teljesítmény hozzájárul az ország gazdasági stabilitásához, miközben Brazília tovább erősíti pozícióját a globális kávépiacon mint meghatározó szereplő.
A jelenlegi exportboom és a kávépiac iránti növekvő globális kereslet Brazíliának kedvező lehetőséget biztosít, hogy növelje részesedését a piacon, és tovább bővítse gazdasági hatását a nemzetközi kereskedelem területén. A brazil kormány és a kávéexportőrök egyaránt optimisták a további növekedés és a piaci lehetőségek kihasználása tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Kávé helyett matcha? Egyre népszerűbb a zöld tea por az energialöketért
A reggeli kávé évtizedek óta a napindítás elengedhetetlen része sokak…
Tovább olvasom >Eszpresszó koncentrátumot vezet be a Nescafé az USA-ban
Új terméket dobott piacra a Nescafé az Egyesült Államokban. Az…
Tovább olvasom >A kávé, ami összeköt: trendek és kihívások a kávépiacon
A kávé ma már a mindennapi életünk része, és bár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >