Brau Beviale: vonzó italok, új technológiák
Az európai italgyártók seregszemléje, a Brau Beviale idén november 12–14. között várja a szakembereket Nürnbergbe. Több mint 1400 vállalat újdonságaival, kínálatával ismerkedhet meg a várhatóan 34 ezer látogató. Petra Trommer, a vásár sajtófőnöke Pozsonyban, nemzetközi sajtótájékoztatón ismertette a rendezvény érdekességeit.Valamennyire még mindig bővülhet a közép- és kelet-európai országok sörpiaca, de még inkább az alkoholmentes szomjoltóké – állapította meg a trendekről Gert Erhart, a Brau Beviale régi szakértője Pozsonyban. – Egyre fontosabb lesz a termékek megjelenése olyan pozitív hatások révén, amelyek vonzzák a fogyasztókat.
Példaként említett egy olyan új gyümölcslevet, amely csillámot (kálium-alumínium-szilikátot) is tartalmaz. Ha az ember megrázza az üveget, a csillám úgy kezd mozogni, mint a hóesést utánzó gömbökben a hó. Így az ártalmatlan és engedélyezett adalékanyagok szétterjednek a folyadékban.
Másik érdekes újdonság egy olyan sörrel kevert ital, amely átlátszó. A sör ízét azonban teljes mértékben megőrzi.
Megjelentek a palackokon a meleget abszorbeáló címkék is: az üvegben lévő folyadék egy ideig akkor sem melegszik, ha a fogyasztó kezében tartja a palackot, mert a címke elnyeli a meleget. Gert Erhart tájékoztatójában felhívta a figyelmet a kiállítás nagy témáira. Hogyan lehet energiát megtakarítani a termelésben és az ellátási láncban? Hogyan lehet az erőforrásokat kímélni? Hogyan lehet takarékoskodni az anyaggal?
Az egyik választ a PET-palackok gyártásában bevezetett új technológia adja, amellyel az eddig felhasznált anyag és energia 40-40 százalékát meg lehet takarítani.
Petra Trommer rámutatott:
– Az ital- és a söripar hosszú távú célja, hogy a tudomány és a technológia támogatásával olyan termékeket fejlesszen ki, amelyek megfelelnek valamilyen egészségmegőrzési célnak. Ezzel kapcsolatban már mindenki Ázsiára figyel, ahol a kínai és japán italokban található, ottani növényekből kinyert adalékok bioaktív összetevőit kutatják gőzerővel.
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >