Brau Beviale 2011: Messzemenően szabad másként gondolkodni
A Brau Beviale 2011 – november 9. és 11. között a Nürnbergi Vásárközpontban – ebben az évben a világ legfontosabb beruházási javak vására az italgazdaság számára. Mintegy 1 300 kiállító tájékoztatja az ide várt 32 000 szakmai látogatót az ital-alapanyag, a technológiák, a logisztika és a marketing területén végbement új és továbbfejlesztésekről. Azonban a Brau Beviale jóval több puszta termékszemlénél. A szakemberek a világ globális italpiacain történő fejlesztésekkel foglalkozó nemzetközi véleménycsere fórumának is tekintik a szakvásárt, melynek az a célja, hogy megalapozottan lehessen előkészíteni a beruházási döntéseket.
Italok pozicionálása innovatív csomagolási ötletekkel
Évről évre nemcsak újabb italötletek születnek, de a már meglevő is újra pozicionálja magát. Legyen szó a tea-, maláta-, speciális kevert söritalok vagy prémium ásványvizekhez kínált innovatív koncepciókról, a kreativitás fogyasztói érdeklődést generál. Az italok pozicionálásánál egyre dominánsabb szerepet játszik a csomagolásuk. A Brau Beviale vásáron ezért szentel nagy figyelmet a „Korszerű csomagolás” tematikus pavilon speciálisan ennek a témának, érdekes megoldási javaslatokkal az anyagoknál és a technológiánál megőrzésében. Ha a globális italpiacot nézzük, az alkoholmentes üdítőital-, sör- és tejcsomagolások területén 2010-ben, 34%-os piaci részesedéssel teljesen előretört a PET-palack – közli a brit Canadean piackutató intézet.
Alkoholmentes italok – a világpiac
Az alkoholmentes italok globális fogyasztása 2010-ben több mint 550 milliárd litert tett ki, az egy főre jutó globális fogyasztás pedig 80 liter körül alakult. Az eladott alkoholmentes italok mennyisége az inkább sovány 2009-es év után szűk 4%-kal nőtt. Az egész világon eladott italok mintegy egyharmada alkoholmentes, további kb. egyharmadot a forró italok tesznek ki. A harmadik harmadon a tej és az alkoholtartalmú italok osztoznak, majdnem azonos arányban.
Az alkoholmentes italok növekvő fogyasztásának hajtóereje Ázsia marad a világfogyasztás egynegyedével. India 2010-ben 16%-os, Kína 14%-os növekedési rátával tűnt ki. Észak-Amerika a világ összes értékesítésének ötödét adja – 2010-ben enyhén csökkenő fogyasztással..
Kétszámjegyű növekedési értékekkel tűntek ki az energiaitalok. Nyugat-Európában erőteljes növekedést mutató piacok ebben a szegmensben Dánia, Franciaország és Norvégia.
Mind kedveltebb lesz a különböző anyagokkal dúsított víz. 2005 óta a forgalmazás több mint kétszeresére nőtt. A teljes volumen 80%-át kitevő értékkel mindenekelőtt három piac áll a középpontban: Németország, USA és Japán. Vitaminokkal, ásványi anyagokkal vagy oxigénnel dúsítva – a kiegészítő összetevőkkel gazdagított víz különböző változatokban létezik – a világ különböző régióiban, teljes mértékben a fogyasztói igényekhez igazodva..
A világ legjelentősebb sörmárkái a Grupo Modelo szerint a Budweiser, a Snow, a Skol, a Miller és a Corona. 98,3 millió hektoliterrel a német sörpiac 2010-ben 1989 óta először maradt el újra a 100 millió hektoliteres határtól. Az egy főre eső fogyasztás visszaesett 107,4 literre. A kevert söritalok sem teljesítettek jól 2010-ben. A fogyasztás 2,7%-kal esett vissza. ok; olyan százalékos arány ez, amely más európai országokban még csak megközelítőleg sem valósul meg.
Vodka – nemzetközileg a legnépszerűbb rövidital
A világ rövidital-fogyasztása tekintetében a brit IWSR, International Wine and Spirit Research egy tanulmánya 2010 és 2014 között kb. 2,2% növekedéssel számol. Ázsiában mintegy 4,8% növekedést várnak. Ott már ma a világ rövidital-fogyasztásának 44,6%-a mérhető. Globálisan a leggyakrabban fogyasztott rövidital 2010-ben a vodka volt.
Mind kedveltebb a bor
A három vezető bornemzet, Franciaország, Olaszország és Spanyolország 2010-ben a világon termelt bormennyiségnek pontosan a felét tudhatta magáénak. Kína a 7. helyet foglalta el a világ legnagyobb bornemzetei közt. 2010 és 2014 közt a kínai bortermelés ismételten 77%-kal nő majd.
A kiváló minőségű borok Kínában eddig még kétségtelenül hiánycikknek számítanak. 2014-ig az egész világon növekvő, mintegy 3,2%-os borfogyasztásból lehet kiindulni. A sima bor fogyasztásának kb. háromnegyedén, amely a világ borfogyasztásának 92,6%-át teszi ki, valószínűleg az USA, Kína és Oroszország fog osztozni. 2012-ben feltehetően az USA lesz a sima borok legnagyobb piaca – még Olaszország és Franciaország előtt. 7,4%-ot tett ki a habzó borok részaránya a világ borfogyasztásában. Itt 2014-ig a kb. 5,6%-os növekedésnek köszönhetően még erőteljesebb növekedési ráta várható, mint a sima boroknál. A bortermelő országok közt a világon jelenleg a
9. helyen tartózkodik Németország – még akkor is, ha a 2010-es év mennyiségi szempontból rosszabb is volt. A német borfogyasztásnál
2014-ig kb. 0,5% növekedést prognosztizálnak (IWSR tanulmánya).
Semmi kétség: A globális italpiacon a hagyományok mellett a fogyasztói érdeklődés ébren tartásához a jövőben is elkel a szükséges innovációs töltet. Úgy tűnik, egyre inkább megértik, hogy eközben szabad másként is gondolkodni, és éppen a „másként gondolkodás“ az, ami különösen jól beválik a fogyasztónál. Jelentsen ez egy speciálisan a luxus sörök számára kifejlesztett palackot, egy csomagolást, amely a termék közvetlen utánérzése, vagy ágazatokon átnyúló együttműködést. Minden elképzelhető. Célcsoportokra összpontosítva történő tervezéssel itt sok minden legalább olyan sikeres lehet, mint az új íz- és italváltozatok fejlesztése. Összegzés: Izgalmas marad az élet az italágazaton belül. Továbbá: Innovatív ötletekkel még a visszaesést elszenvedő italszegmensekben is siker könyvelhető el.
A Brau Beviale 2011-ről
A Brau Beviale 2011 ebben az évben a világ legfontosabb beruházási javak vására az italgazdaság számára. November 9. és 11. között a Nürnbergi Vásárközpontban több mint 1 300 kiállító (2010: 41% külföldi) mutatja be átfogó kínálatát jó minőségű ital-alapanyagokból, innovatív technológiákból, hatékony logisztikából és sziporkázó marketing-ötletekből. Az ide várt 32 000 látogató (30% külföldi) az európai italgazdaság műszaki és kereskedelmi menedzsmentjétől érkezik. 2010-ben a kiállítók több mint háromnegyede a sörfőzdékből vonzotta a látogatókat, 42% (többszörös válaszadók) az üdítőital-gyártók érdeklődésének örült, őket az ásványvíz-palackozók (37%) és a gyümölcslé-gyártók (34%) követték. A professzionális bemutatóból és személyes találkozóból álló, közkedvelt vásárcsomag többek közt áttekinthető vásár-befektetéssel, a mind a témákat, mind az időt tekintve sűrű három vásárnap nagy hatékonyságával, átfogó kínálattal, a döntéshozókkal való intenzív, személyes párbeszéddel, ideális időponttal, stb. vonzza a látogatókat.
Minden sajtószöveg, további információ és fotó megtalálható itt:
www.brau-beviale.de/press
Minden kiállító és a legfrissebb termékinformációik megtalálhatók itt:
www.ask-Brau-Beviale.de
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >