Brands.hu: ötször annyit költöttünk Black Friday-kor, mint máskor
Magyarországon is egyre többen használják ki Black Friday akciókat. Az USA-ból indult, Hálaadás utáni péntekre eső vásárlási lázban hatalmas kedvezményekkel várják a vevőket, különösen az online boltokban. Ilyenkor akár ötszörös forgalomnak is örülhetnek a kereskedők.
„Nálunk három napig tartott a Black Friday – mondta el Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezetője – a péntek és a vasárnap voltak a legerősebb napok. Pénteken 0 óra 2 perckor jelentkezett az első vevő és éjfélig tartott a beszerzés, ötször annyit vásároltak nálunk, mint egy átlagos novemberi napon. Érdekes, hogy már a Black Friday-t megelőző csütörtökön nagy volt a forgalom, sokan biztosra akartak menni, hogy lesz készleten a vágyott áru.”
A legnépszerűbb termékek a télikabátok, pulóverek és téli kiegészítők (sál-sapka-kesztyű) illetve a bakancsok és csizmák voltak, de sokan vásároltak sportuházatot és rövid ujjú pólókat.
Gerhát-Molnár Irina szerint megállíthatatlan az online boltok előretörése, egyre nő a vásárlók bizalma a webshopok iránt. Sokannak tetszik, hogy akár mobiltelefonról tudnak vásárolni és azonnal össze tudják hasonlítani a webshopok által ajánlott árakat. A Black Friday is segít abban, hogy egyre többen ismerkednek meg a netes vásárlás világával, a Brands.hu-nál például ilyenkor érkezik a legtöbb új vásárló.
Magyarországon jellemző, hogy a hónap elején – fizetéskor – költenek az emberek, ilyen szempontból a Black Friday időpontja nem ideális. Ugyanakkor, ha valaki online vásárol és utánvétellel fizet, akkor kedvezményes áron, de már a decemberi fizetéséből tud vásárolni.
„Most pár napig csendesebb időszak következik – mondta el Gerhát-Molnár Irina – aztán december 5. után elindul a karácsonyi időszak, akkor megint forgalomnövekedésre számítunk. Az online boltok december közepéig bonyolítanak jelentős forgalmat, aki az utolsó pillanatra hagyja a karácsonyi bevásárlást, az jellemzően boltokban vásárol.”
Kapcsolódó cikkeink
Ilyen akciókkal készültek az EB-döntőre a kiskereskedelmi láncok
Az EB-döntőre nem csak focidrukkerek készültek fel, de a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Mi jön a kötelező akciók után?
2024. július 1-jével jelentős változások léptek életbe a magyar kiskereskedelemben:…
Tovább olvasom >A Lidl kedvező árakkal készül a húsvéti időszakra: több mint 600 termék árát csökkentik
A Lidl ismét kedvező árakkal és számos akcióval készül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >