Brands.hu: ötször annyit költöttünk Black Friday-kor, mint máskor
Magyarországon is egyre többen használják ki Black Friday akciókat. Az USA-ból indult, Hálaadás utáni péntekre eső vásárlási lázban hatalmas kedvezményekkel várják a vevőket, különösen az online boltokban. Ilyenkor akár ötszörös forgalomnak is örülhetnek a kereskedők.
„Nálunk három napig tartott a Black Friday – mondta el Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezetője – a péntek és a vasárnap voltak a legerősebb napok. Pénteken 0 óra 2 perckor jelentkezett az első vevő és éjfélig tartott a beszerzés, ötször annyit vásároltak nálunk, mint egy átlagos novemberi napon. Érdekes, hogy már a Black Friday-t megelőző csütörtökön nagy volt a forgalom, sokan biztosra akartak menni, hogy lesz készleten a vágyott áru.”
A legnépszerűbb termékek a télikabátok, pulóverek és téli kiegészítők (sál-sapka-kesztyű) illetve a bakancsok és csizmák voltak, de sokan vásároltak sportuházatot és rövid ujjú pólókat.
Gerhát-Molnár Irina szerint megállíthatatlan az online boltok előretörése, egyre nő a vásárlók bizalma a webshopok iránt. Sokannak tetszik, hogy akár mobiltelefonról tudnak vásárolni és azonnal össze tudják hasonlítani a webshopok által ajánlott árakat. A Black Friday is segít abban, hogy egyre többen ismerkednek meg a netes vásárlás világával, a Brands.hu-nál például ilyenkor érkezik a legtöbb új vásárló.
Magyarországon jellemző, hogy a hónap elején – fizetéskor – költenek az emberek, ilyen szempontból a Black Friday időpontja nem ideális. Ugyanakkor, ha valaki online vásárol és utánvétellel fizet, akkor kedvezményes áron, de már a decemberi fizetéséből tud vásárolni.
„Most pár napig csendesebb időszak következik – mondta el Gerhát-Molnár Irina – aztán december 5. után elindul a karácsonyi időszak, akkor megint forgalomnövekedésre számítunk. Az online boltok december közepéig bonyolítanak jelentős forgalmat, aki az utolsó pillanatra hagyja a karácsonyi bevásárlást, az jellemzően boltokban vásárol.”
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >A visszaszámlálás elkezdődött, egy hónap múlva itt a Black Friday
Bár a hivatalos Black Friday csak egy hónap múlva, november…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >