Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek, hanem komplex marketingplatformok is, ahol közvetlenül érhetik el célközönségüket. A vállalatok különböző stratégiákat alkalmaznak a jelenlétük során – egyesek a zenei élményeket és interaktív aktivitásokat helyezik előtérbe, mások a sporteseményeken való aktív részvétellel, fenntarthatósági megoldásokkal vagy gasztronómiai kalandozásokkal építik márkájukat.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A nagy kereskedelmi láncok egyre aktívabb szerepet vállalnak a fesztiválokon, hiszen nemcsak a látogatók kényelmét szolgálják, hanem saját márkáik népszerűsítésére is kiváló lehetőséget látnak bennük.
Közösségi pezsgésre hangolva
Az ALDI évek óta elkötelezett támogatója, partnere a közösségi sporteseményeknek és fesztiváloknak. 2024-ben is számos helyen találkozhattak a résztvevők az áruházlánc kínálatával, saját márkás termékeivel.
Nyár elején a budapesti Gyerekszigeten a családokat várta a kisebbek és a nagyobbak számára is élvezetes aktivitásokkal. A Balaton Soundra kedvelt grillfogásaival készült, ahol a vendégek a változatos, minőségi és megfizethető fogásokat a népszerű ALDI Grill Zónában fogyaszthatták el.
A Szigeten is jelen volt, ahol a megszokott, remek árú, megbízható minőségű választékkal várta a szitizeneket. A Szigeten felállított pop-up boltjában közel 300, kifejezetten a fesztiválozáshoz illő saját márkás food és non-food terméket kínált, mindezt a megszokott bolti árakon. A fesztiválbolt mellett, az ALDI Grill Zónában, a pop-up boltban vásárolt BBQ termékeket tavaly is ingyen készre sütötték a szakácsok. Augusztus végén pedig a Strandfesztiválon is ALDI Grill Zóna várta a rendezvényre látogatókat.
Ízlésre szabva
A SPAR hagyományosan elkötelezett az egészségtudatos életmód, a sport, a kultúra és az igényes gasztronómia támogatása iránt. 2008 óta névadó főszponzora a SPAR Budapest Maraton® Fesztiválnak, amely évente több tízezer sportolót és egészségtudatos életmódot követő látogatót vonz. Emellett a Budapest Borfesztivál egyik fő támogatója is, ahol a hazai borkultúra és a hozzá kapcsolódó gasztronómia népszerűsítésében is aktívan részt vesz. A Belvárosi Sörfesztiválon szintén kiemelt szereplőként van jelen, ahol minden évben bemutatja széles termékkínálatát.

Maczelka Márk
kommunikációs vezető
SPAR
– A SPAR minden fesztiválra folyamatosan megújuló aktivitásokkal készül, és célunk, hogy a közönséget már az eseményre való ráhangolódás során is aktívan bevonjuk. A Belvárosi Sörfesztivál hivatalos söre, a Festival Hippie például minden évben a rajongók ízlésére szabva készül el: a végső receptúrát a sörfőzőmester és csapata a közönség szavazatai alapján alakítja ki. A fiatalok kedvenc sneakerfesztiválján pedig mini pop-up SPAR üzlettel, chill zone-nal és különféle interaktív játékokkal vártuk a látogatókat – ismerteti Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
Sörös aktivitások
A sport és a fesztiválok kéz a kézben járnak, mindkettő a közösségi élményről és az intenzív érzelmekről szól. Az üdítőital- és sörmárkák évek óta elkötelezetten támogatják a nagy zenei és sportfesztiválokat, ahol látványos standokkal és interaktív aktivitásokkal vonzzák az érdeklődőket.

Spiegel György
marketingigazgató
Borsodi Sörgyár
Spiegel György, a Borsodi Sörgyár Kft. marketingigazgatója elmondja, hogy vannak olyan fesztiválok, amelyekkel már hosszú évek óta együttműködnek, mint például a Szegedi Ifjúsági Napok (SZIN), ugyanakkor minden évben keresik az új lehetőségeket is.
– Igyekszünk olyan fesztiválok felé nyitni, amelyek koncepciója összhangban van a portfóliónkba tartozó márkák marketingstratégiájával. Emellett figyelembe vesszük a látogatók összetételét és a lokációt is, hogy minél szélesebb körben ismertethessük meg termékeinket a felnőtt sörfogyasztókkal. Ma már a fesztiválpiac egy önálló szegmensként is értelmezhető, ahol elsődleges célunk, hogy a rendezvényre érkező vendégek megkóstolják söreinket, és a fesztivál élményével együtt pozitív benyomást szerezzenek róluk. Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy a látogatók a programsorozat lezárultával is tudatosan válasszák termékeinket – világít rá Spiegel György, hozzátéve, hogy már javában zajlanak az előkészületek az idei fesztiválszezonra. Elmondása szerint számos újdonsággal és meglepetéssel érkeznek, amelyekkel még izgalmasabbá teszik a márka jelenlétét és aktivitásait.

Fontos, hogy a fesztivál profilja, hangulata és célközönsége összhangban legyen a márkákkal
Szórakozás magasfokon
A Coca-Cola minden nyáron Európa-szerte közelebb hozza egymáshoz a zenerajongókat a COKE STUDIO™ zenei platformján keresztül. Új dalokhoz, előadói tartalmakhoz, fesztiválokkal kapcsolatos tartalmakhoz, élő eseményekhez, valamint nagyszerű nyereményekhez, többek között fesztiválbelépőkhöz juthatnak hozzá a szerencsések. A COKE STUDIO™ fesztivál kitelepülésein pedig izgalmas aktivitások is helyet kapnak.

Vida Annamária
szenior brand menedzser
Coca-Cola
– A nyári zenei fesztiválok jó lehetőséget kínálnak arra, hogy megszólítsuk a Z-generációt, amely az egyik legfontosabb célcsoportunk. 2024-ben a bulizni vágyók a COKE STUDIO™-val a Sziget Fesztiválon, a SZIN Fesztiválon és a Strand Fesztiválon is találkozhattak már. Szokás szerint ebben az évben is jelen leszünk a nagyobb zenei rendezvényeken. A látogatók bevonására számos interaktív elemet használunk az idei szezonban is, azaz a termékeink elérhetővé tétele mellett lényeges szerepet szánunk majd az élményalapú marketingkommunikációnak. Tavaly például a COKE STUDIO™ kitelepüléseken egész éjjel magyar DJ-kkel bulizhatott a közönség – újságolja Vida Annamária, a Coca-Cola szenior brand menedzsere.
Értékek és élmények

Szabó Ibolya
vállalati kapcsolatok
igazgató
Dreher Sörgyárak
A Drehernél arra törekednek, hogy az igazi sörélményt – legyen szó alkoholos vagy alkoholmentes termékekről – a négy fal közül kilépve közvetlenebb, interaktívabb módon hozzák közelebb a fogyasztókhoz.
– Rajongunk a fesztiválokért, hiszen ezek azok az alkalmak, amikor személyesen találkozhatunk célközönségünkkel, beszélgethetünk velük, és közvetlen visszajelzéseket kaphatunk tőlük. Azokat a rendezvényeket részesítjük előnyben, ahol a fő márkáink célcsoportja jelen van, és ahol lehetőséget látunk arra, hogy a márkaértékeket kézzelfogható formában is átadjuk – emeli ki Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok igazgatója.
A klasszikus fesztiválokon ezt az adott esemény hangulatához illeszkedő megjelenésekkel, valamint edukációs és szórakoztató játékokkal valósítják meg, míg a sörfesztiválokon jellemzően nagyobb hangsúlyt kap a márka alaposabb bemutatása.
– Mivel egy fesztiválon belül több helyszínen is jelen vagyunk, célunk, hogy aktivitásaink ne egyetlen pontra koncentrálódjanak, hanem a rendezvény teljes területén átfogó márkaélményt nyújtsunk – tájékoztat Szabó Ibolya.
Kapcsolódás és szórakozás
A HEINEKEN Hungária számára kiemelten fontos, hogy a fesztivál profilja, hangulata és célközönsége összhangban legyen márkáik – a Heineken, a Soproni és a Gösser – esszenciájával és üzeneteivel.

Perényi Katalin
marketingigazgató
HEINEKEN Hungária
Sörgyárak
– A fesztiválok kiváló és egyben kivételes alkalmat kínálnak arra, hogy minél szélesebb és fogékonyabb közönség körében keltsük életre márkáinkat. Közvetlenül kapcsolatba léphetünk fogyasztóinkkal, és marketingüzeneteinket kiegészítve felejthetetlen élményeket teremthetünk a fesztiválozók számára. Ráadásul egytől egyig olyan márkák szerepelnek a portfóliónkban, amelyekhez könnyű kapcsolódni, és ezek a találkozások csak tovább fokozzák a fesztiválélményt. Kommunikációnkat nem csupán a fesztivál idején erősítjük, hanem már a rendezvényt megelőző időszakban is hangsúlyosan jelen vagyunk a közösségi platformokon – fejti ki Perényi Katalin, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketingigazgatója.
A Soproni Sörgyár idén ünnepli fennállásának 130. évfordulóját, így a 2025-ös fesztiválszezon kiemelt szerepet kap az ünneplésben és a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben. Ebben központi szerepe lesz a Sopronfesztnek, hiszen Sopronnal immár százharminc éve szorosan összetartozik a Soproni sörmárka.
Saját formátumok

Popovics Adrienn
marketingigazgató
HELL ENERGY
Magyarország
A HELL korábban a fesztiválokat olyan platformként kezelte, ahol az interaktivitás kulcsfontosságú. Az elmúlt években egyedi aktivitásokkal, izgalmas sampling megoldásokkal és vizuálisan vonzó standokkal jelentek meg. Az utóbbi időben azonban inkább saját eseményeik fejlesztésére összpontosítanak, ahol teljes kontrollt gyakorolhatnak az élmény felett, és a fogyasztók még inkább elmerülhetnek a HELL világában.
– A fesztiválokon átélt intenzív élmények valóban erősítik a márka iránti elköteleződést, ezt a hatást azonban hosszabb távon, saját formátumainkkal – például a HELL Boxing Kings vagy digitális aktivációk révén – még hatékonyabban tudjuk kiaknázni – jelzi Popovics Adrienn, a HELL ENERGY Magyarország Kft. marketingigazgatója.
Úgy látja, hogy a fesztiválpiac átalakulóban van, és a vállalatok egyre tudatosabban építik szponzorációs stratégiáikat. Az egyik legnagyobb kihívás a figyelem megragadása a reklámzajban, hiszen számos márka versenyez a közönségért, ami komoly erőfeszítést igényel a maradandó jelenlét kialakításához.
– A fenntarthatóság, a digitalizáció és az egyedi élményteremtés meghatározó. Egyre nagyobb szerepe van az interaktív elemeknek és a felhasználók által készített tartalmak integrálásának – teszi hozzá Popovics Adrienn.
Akciók és nyereményjátékok

Piri Attila
marketingigazgató
Heinemann Testvérek
A prémium alkoholos márkák nem csupán jelen vannak, hanem exkluzív helyszínekkel és emlékezetes pillanatokkal is igyekeznek megnyerni a látogatókat. Saját bárjaik és különleges italajánlataik révén a fesztiválok kihagyhatatlan kísérői lettek.
A Heinemann számára a fogyasztói élmény kiemelt jelentőséggel bír a fesztiválokon való megjelenése során. Azt vallják, hogy a márka vizuális arculata és üzenete alapvető eszköz a látogatók figyelmének megragadására, hiszen az első benyomást ezek határozzák meg.
– A bár vendégei nemcsak a változatos italkínálatot – long drinkeket és koktélokat – élvezhetik, hanem interaktív játékokon és promóciókon keresztül közelebbről is megismerkedhetnek a márkával. Ha a helyszínen zenés programokhoz csatlakozunk, a látogatók jellemzően hosszabb időt töltenek nálunk, gyakran baráti társaságukkal együtt, ami tovább erősíti az elköteleződést. Jelenlétünket különféle nyereményjátékokkal tesszük még vonzóbbá, amelyek során a résztvevők hasznos ajándékokat nyerhetnek. A fesztiválszezon előtt két fő értékesítési csatornán keresztül szervezünk promóciókat, amelyek legkeresettebb nyereményei a belépőjegyek. Ezek az akciók nemcsak a fesztivál népszerűsítését szolgálják, hanem a márkaismertséget is növelik, hiszen a fogyasztók exkluzív lehetőséget kapnak arra, hogy jegyekhez jussanak – mutat rá Piri Attila, a Heinemann Testvérek Kft. marketingigazgatója.
Láthatóság és felismerhetőség

Somogyvári
Ádám
senior brand manager
ROUST Hungary
A ROUST részt vesz nagyszabású, tömegeket megmozgató fesztiválokon, miközben egyre gyakrabban működik együtt kisebb, egyedi eseményekkel is.
– A Jägermeister és a bulik szorosan összekapcsolódnak, ezért fontos számunkra, hogy szélesebb közönség számára is elérhetők maradjunk, hogy mindenki találkozhasson a márkával. Kiemelt megjelenéseink során törekszünk arra, hogy zenei helyszínt is biztosítsunk – ezt mindenképpen hozzáadott értéknek tekintjük. Emellett tavaly a Sziget Fesztiválon egy különleges installációval jelentünk meg, amely a fenntarthatóság jelentőségére hívta fel a figyelmet. A fesztiválokat elsősorban a márkaimázs erősítésének lehetőségeként kezeljük. Számos szervező végzett már kutatást arról, hogy mely márkák voltak a legjobban láthatók és felismerhetők a látogatók körében – ezeken szerencsére rendszerint az élmezőnyben végzünk. Ezen túlmenően a nagyobb volumenű rendezvények remek alkalmat nyújtanak új fogyasztói bázis építésére is, hiszen a résztvevők itt közvetlenül megtapasztalhatják, mit képvisel a márka – közli Somogyvári Ádám, a ROUST Hungary Kft. senior brand managere.

A prémium alkoholos márkák nem csupán jelen vannak, hanem exkluzív helyszínekkel és emlékezetes pillanatokkal is igyekeznek megnyerni a látogatókat
Felelős alkoholfogyasztás
A fesztiválok lehetőséget teremtenek arra, hogy az Unicum közvetlen kapcsolatba lépjen a prémium élményeket kereső közönséggel. Elsősorban a fiatal, minőségre nyitott, társasági életet aktívan élő fogyasztókat szólítjuk meg, akik értékelik az egyedi atmoszférát és a kifinomult márkamegjelenést.

Kovács Dávid Gábor
marketingigazgató
Zwack
– Az Unicum fesztiválkoncepciója az Unicum Barban manifesztálódott, amely több mint egy évtizeden át adott otthont a márka élményalapú megjelenésének. Egyedi installációi, látványos fénytechnikája és hangulatos DJ-szettjei mind hozzájárultak ahhoz, hogy a látogatók egy különleges térben kapcsolódhassanak a márkához – jegyzi meg Kovács Dávid Gábor, a Zwack Unicum Nyrt. marketingigazgatója.
A Zwack és a Diageo tavaly is sikeres fesztiválszezont zárt a Szigeten a Tanqueray, Johnnie Walker és Don Julio márkákkal, és idén is hasonló eredményeket szeretnének elérni.
– Az utóbbi években a Tanqueray gin-tonikok a fesztiválozók kedvencévé váltak. Idén is látványos megjelenéssel készülünk a Tanqueray és Johnnie Walker márkákkal, amelyek a fesztivál exkluzív gin- és whiskypartnerei lesznek – osztja meg Kovács Dávid Gábor.
Professzionális kiszolgálás

Kiss Zoltán
tulajdonos-ügyvezető
XXL Catering
A fesztiválozók számára az étkezés is magas szintű örömforrás, nem csupán egy szükséges része az eseményeknek. A prémium street food, a változatos kínálat és a fenntartható szervírozási megoldások ma már megkerülhetetlenek a színvonalas rendezvényeken.
Az XXL Catering Kft. kiemelt szereplőként biztosít teljes körű vendéglátóipari megoldásokat a fesztiválokon. A vállalat folyamatosan igazodik a trendekhez, így az egyre növekvő kereslethez a prémium street food és a fenntartható vendéglátási megoldások terén.
– A modern fogyasztói igényeket figyelembe véve törekszünk arra, hogy kínálatunk egészségesebb, minőségi és változatos ételválasztékot nyújtson, miközben a fenntarthatóságra és a környezettudatos megoldásokra is nagy hangsúlyt fektetünk – ismerteti Kiss Zoltán, az XXL Catering tulajdonos-ügyvezetője.
A cég évek óta stabil és megbízható partnere a fesztiválszervezőknek, és kulcsszerepet tölt be abban, hogy a nagyszabású rendezvényeken a vendéglátás ne csak kiszolgálás, hanem élmény is legyen.

A fesztiválpiac átalakulóban van, és a vállalatok egyre tudatosabban építik szponzorációs stratégiáikat
Újrahasználható megoldások

Maros Róbert
ügyvezető igazgató
RevoUnion
A fenntarthatóság is egyre markánsabban jelenik meg a fesztiválokon, a szervezők és a látogatók egyaránt keresik a környezetbarát megoldásokat. Az újrahasználható poharak és lebomló csomagolások nemcsak csökkentik a hulladékot, hanem a fenntartható fesztiválozás új korszakát is előrevetítik.
A RevoUnion célja, hogy az újrahasználható poharak elterjedésének támogatása mellett a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat is európai szintű higiéniai és nyomon követhetőségi sztenderdek szerint fejlessze.
– Hiszünk a digitalizációban és az integrációban, amelyek megkönnyítik a rendszereink használatát, ezért célunk a vendéglátásban használt éttermi rendszerekkel és egyéb digitális szolgáltatókkal történő együttműködés – nyilatkozza Maros Róbert, a RevoUnion ügyvezető igazgatója. – A RevoCupok bevezetésével számottevően csökkenthető a vendéglátásban keletkező hulladék mennyisége, ami nemcsak tisztábbá teszi az eseményeket, hanem a szemétszedéssel és -szállítással járó költségeket is mérsékli. Elengedhetetlen, hogy rendszereink használata minél egyszerűbb és gyorsabb legyen. Ennek érdekében fejlesztettük ki a „Letéti díjas hibrid rendszert”, amelyben a vendégek fizikai token vagy a RevoToken applikáció segítségével gyorsan és gördülékenyen cserélhetik a tokeneket RevoCupokra, illetve visszaváltáskor a poharakat tokenre. A tokennel, illetve applikációval nem rendelkező látogatók esetében szükséges csak fizetési tranzakciót indítani – részletezi Maros Róbert.

A prémium street food, a változatos kínálat és a fenntartható szervírozási megoldások ma már megkerülhetetlenek a színvonalas rendezvényeken
Fenntartható csomagolás

Dr. Kozma Gergely
ügyvezető
Greenstic Europe
A Greenstic egyszer használatos, környezetbarát étkészletei és evőeszközei ma már a mozgó vendéglátóhelyek nélkülözhetetlen tartozékai. A cég „Zöld Fesztivál” programja Magyarországon, Szlovákiában és Romániában kínálja szolgáltatásait, valamint fenntarthatósági segítségét.
– A fenntarthatóság egyre inkább teret nyer a rendezvényszervezésben. A fiatal korosztályoknak szóló rendezvényeknél ez már szinte kötelező elem. Amellett, hogy bevételi forrást jelent, az éles versenyhelyzetben akár döntő tényező is lehet, hogy az étel- és italkínálat megfelelő-e, és a szolgáltatás színvonala kielégíti-e a látogatók igényeit. Üzleti vállalkozásként elsősorban cégekkel dolgozunk, de akkor vagyunk eredményesek, ha a fesztivállátogatók egységes megjelenésű, minőségi, kulturált és a lehető leginkább fenntartható tálalással találkoznak. Rengeteg ötletünk van, és nagyon rugalmasak vagyunk. Azon túl, hogy igyekszünk minden vendéglátós igényt kiszolgálni, részt veszünk a társadalmasítási és tudatosítási programokban – fogalmazza dr. Kozma Gergely, a Greenstic Europe ügyvezetője. //
Kapcsolódó cikkeink
3,6 milliárd forintot fordított új szupermarket építésére a SPAR Szentendrén
Mintegy 3,6 milliárd forintos saját forrásból elkészült az ország legújabb…
Tovább olvasom >Funkcionális alkoholmentes sört mutatott be a Dreher
Speciális összetétellel rendelkező, szénhidrát-elektrolit oldatokkal készülő alkoholmentes sört vezet be…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje
A SPAR 1990-ben jelent meg a magyar piacon, és első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára az árrésstop hatására
Az árréstop bevezetésének hatására érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára…
Tovább olvasom >3,6 milliárd forintot fordított új szupermarket építésére a SPAR Szentendrén
Mintegy 3,6 milliárd forintos saját forrásból elkészült az ország legújabb…
Tovább olvasom >Funkcionális alkoholmentes sört mutatott be a Dreher
Speciális összetétellel rendelkező, szénhidrát-elektrolit oldatokkal készülő alkoholmentes sört vezet be…
Tovább olvasom >