Brand Finance Food: ezek 2023 legértékesebb élelmiszermárkái
A Brand Finance márkaértékelési tanácsadó ismét összeállította az élelmiszeripari cégek Brand Finance Food 100 listáját.

Kijött a friss lista
A világ legértékesebb élelmiszermárkája jelenleg a Nestlé, amely 22,4 milliárd dollár értékkel rendelkezik, azaz több mint 7900 milliárd forintot ér. A második helyen egy kínai tejipari vállalkozás, a Yili áll 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. A dobogó harmadik fokára az amerikai chipsgyártó Lay’s került 11,1 milliárd dollárral, ami a PepsiCo leánycége. A listán olyan ismert márkanevek is szerepelnek, mint a francia Danone és az amerikai Kellogg.
A legnagyobb éves növekedést a Healthy Choice márka érte el a listán, 190 százalékos bővüléssel, ami 2023-ban a 82. helyre repítette.
Ahhoz, hogy felkerüljön a százas listára, legalább 920 milliárd dollár, azaz 370 milliárd forint értékkel kell rendelkeznie a márkanévnek. Ezt a szintet a Nielson cég érte el utolsóként.
A világ 20 legértékesebb élelmiszermárkája (milliárd dollár)
- Nestlé 22,427
- Yili 12,405
- Lay’s 11,056
- Danone 8,942
- Tyson 8,722
- Kellogg’s 7,281
- Quaker 7,084
- Haitian 6,235
- Mengniu 6,095
- Wrigley 5,602
- McCain 4,686
- Lindt 4,386
- Doritos 4,139
- Kikkoman 3,984
- Hershey 3,949
- Barilla 3,887
- Cadbury 3,830
- Kraft Heinz 3,605
- Want Want 3,504
- Uni-President 3,448
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Mozgolódás a plázastop körül: módosulhat a kiskereskedelmi ingatlanpiacot szabályozó rendelet
Módosulhat a kereskedelmi ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb jogszabálya: megjelent a 143/2018.…
Tovább olvasom >Rugalmas nyitvatartással és bővülő kínálattal készül a nyári szezonra a PENNY
A PENNY Magyarország a nyári hónapokban is a vásárlói igényekre…
Tovább olvasom >