Brand Finance: A kínai Yili a világ legértékesebb tejtermékmárkája
Immár ötödik egymást követő évben lett a kínai Yili a világ legértékesebb tejtermékmárkája a Brand Finance márkaértékelési tanácsadó cég szerint 11,6 milliárd dollár (10,4 milliárd euró) márkaértékkel.
Dominanciája ellenére a Yili márkaértéke a tavalyi évhez képest 6%-kal csökkent.
Digitális átállás
A Yili 15 globális K+F központot működtet, és kifejlesztett egy olyan háromszintű innovációs platformot, amelynek célja, hogy elősegítse a termékfejlesztést a nyersanyagoktól a végtermékekig. Ezek az intézkedések nagyban hozzájárultak a vállalat erős piaci pozíciójához.
2023 decemberében a Yili számos egészségorientált terméket vezetett be, és különböző digitális transzformációs intézkedések végrehajtása révén korszerűsítette ellátási láncát.
Tejipari kihívások
A Brand Finance a legértékesebb tejipari márkák rangsorának bejelentésekor arra figyelmeztetett, hogy a tejágazat kihívásokkal néz szembe, mivel az árak erőteljes csökkenése hatással van a bevételekre.
Az áresés jelentősen befolyásolta számos kiemelkedő tejipari vállalat értékforgalmát, ami összességében alacsonyabb bevételeket eredményezett.
A jelentés szerint a 10 legértékesebb tejipari márka összesített értéke a 2023-as 46,7 milliárd dollárról (41,8 milliárd euró) 6%-kal 43,8 milliárd dollárra (39,2 milliárd euró) csökkent.
A legerősebb és a leggyorsabban növekvő
Az Amul továbbra is a „legerősebb” tejtermékmárka a rangsorban, a 100-ból 91-re javította a Brand Strength Index (BSI) pontszámát és értéke 11%-kal, 3,3 milliárd dollárra (2,9 milliárd euró) nőtt. A márka 85%-os részesedéssel rendelkezik az indiai vajpiacon és 66%-os részesedéssel a sajtok piacán.
A Valio (a márka értéke 31%-kal 2 milliárd dollárra nőtt) idén debütált a top 10-ben, négy helyet javítva a 10. helyen, és ezzel elnyerte a leggyorsabban növekvő tejtermékmárka címet.
Ez részben a finn Planti, a növényi alapú tejtermék-alternatíva gyártó felvásárlásának köszönhető. Ezzel az akvizícióval a Valio leányvállalata, az Oddlygood piacvezetővé válik a növényi alapú tejhelyettesítő snackek terén Svédországban és a növényi alapú konyhai tejhelyettesítő termékek piacán Finnországban.
A tíz legértékesebb tejtermékmárka sorrendben a következő: 1. Yili, 2. Danone, 3. Mengniu, 4. Almarai, 5. Amul, 6. Arla, 7. Vinamilk, 8. President, 9. Iluma, 10. Valio.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >