Brand Finance: A kínai Yili a világ legértékesebb tejtermékmárkája
Immár ötödik egymást követő évben lett a kínai Yili a világ legértékesebb tejtermékmárkája a Brand Finance márkaértékelési tanácsadó cég szerint 11,6 milliárd dollár (10,4 milliárd euró) márkaértékkel.
Dominanciája ellenére a Yili márkaértéke a tavalyi évhez képest 6%-kal csökkent.
Digitális átállás
A Yili 15 globális K+F központot működtet, és kifejlesztett egy olyan háromszintű innovációs platformot, amelynek célja, hogy elősegítse a termékfejlesztést a nyersanyagoktól a végtermékekig. Ezek az intézkedések nagyban hozzájárultak a vállalat erős piaci pozíciójához.
2023 decemberében a Yili számos egészségorientált terméket vezetett be, és különböző digitális transzformációs intézkedések végrehajtása révén korszerűsítette ellátási láncát.
Tejipari kihívások
A Brand Finance a legértékesebb tejipari márkák rangsorának bejelentésekor arra figyelmeztetett, hogy a tejágazat kihívásokkal néz szembe, mivel az árak erőteljes csökkenése hatással van a bevételekre.
Az áresés jelentősen befolyásolta számos kiemelkedő tejipari vállalat értékforgalmát, ami összességében alacsonyabb bevételeket eredményezett.
A jelentés szerint a 10 legértékesebb tejipari márka összesített értéke a 2023-as 46,7 milliárd dollárról (41,8 milliárd euró) 6%-kal 43,8 milliárd dollárra (39,2 milliárd euró) csökkent.
A legerősebb és a leggyorsabban növekvő
Az Amul továbbra is a „legerősebb” tejtermékmárka a rangsorban, a 100-ból 91-re javította a Brand Strength Index (BSI) pontszámát és értéke 11%-kal, 3,3 milliárd dollárra (2,9 milliárd euró) nőtt. A márka 85%-os részesedéssel rendelkezik az indiai vajpiacon és 66%-os részesedéssel a sajtok piacán.
A Valio (a márka értéke 31%-kal 2 milliárd dollárra nőtt) idén debütált a top 10-ben, négy helyet javítva a 10. helyen, és ezzel elnyerte a leggyorsabban növekvő tejtermékmárka címet.
Ez részben a finn Planti, a növényi alapú tejtermék-alternatíva gyártó felvásárlásának köszönhető. Ezzel az akvizícióval a Valio leányvállalata, az Oddlygood piacvezetővé válik a növényi alapú tejhelyettesítő snackek terén Svédországban és a növényi alapú konyhai tejhelyettesítő termékek piacán Finnországban.
A tíz legértékesebb tejtermékmárka sorrendben a következő: 1. Yili, 2. Danone, 3. Mengniu, 4. Almarai, 5. Amul, 6. Arla, 7. Vinamilk, 8. President, 9. Iluma, 10. Valio.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A robbanásszerű keresletnövekedésre válaszul bővíti joghurtgyárát a Danone az USA-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MMSZ Green Club – kihelyezett ülés a Danone-nál: Fenntartható működés a gyakorlatban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >20 millió fontos beruházással kezd helyi gyártásba az Ehrmann az Egyesült Királyságban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Az infláció sem indokolja már az árrésstop fenntartását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Madár István: Árstopok nélkül magasabb lenne az infláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >