Bővült a sütési adalékok, desszertporok és befőzőszerek piaca

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

A portermékek kiskereskedelmi forgalma általában növekszik. Értékben 2008. augusztus–2009. júliusban, az előző évhez képest, 17 százalékkal bővült a piac; mérete így meghaladja az évi 8 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve a Nielsen összesen plusz 8 százalékot regisztrált: nőtt mind a befőzőszerek, mind a sütési adalékok és desszertek bolti eladása.A portermékek forgalmából értékben a sütési adalékokra jut a legnagyobb piacrész, 47 százalék. Ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A desszertporok részaránya 39 százalék; 2 százalékponttal kisebb, mint az előző évben. Viszont a befőzőszerek aránya 2 százalékponttal, 14 százalékra nőtt.
A sütési adalékok – értéket tekintve – kimagaslóan legnagyobb szegmense a vanillincukor, 42 százalékos piacrésszel. Utána a sütőpor (18) következik, majd a szárított élesztő és zselatin (11-11). A további sorrend: habpor, tortazselé, habfix, továbbá étkezési keményítő.
Itt az előző évhez képest figyelemre méltó változás, hogy a vanillincukor mutatója 2 százalékponttal nagyobb lett.
Desszertporoknál a hagyományos puding viszi el értékben az eladás jó kétharmadát. A tendencia növekvő. Az utána következő instant desszert 17 százalékos mutatója jelentős még. 5 százaléknál kisebb piaci részesedést ért el sorrendben a gyümölcszselé, fagylaltpor, desszertszósz, specialitás és az egy adagos instant desszert.
Egy kilogramm sütési adalék átlagos fogyasztói ára 2 204 forint, az idei június–júliusi adatok szerint, a tavalyi hasonló periódusban mért 2 041-gyel szemben.
Desszertporoknál a legutóbbi, kilogrammonként 1 755 forint előtt múlt év június–júliusban 1 635 forint volt az átlagár.
A portermékek mennyiségben mért forgalmából a kereskedelmi márkák tavalyelőtt június–júliusban 22, múlt évben 25, idén 24 százalékot vittek el. Bár ebben az évben egy-egy periódusban 37, illetve 35 százalékot is regisztráltunk.
Ha a beszerzési helyeket tekintjük: legerősebb a koncentráció a sütési adalékoknál, és a tendencia némi növekedést jelez. Leginkább a befőzőszerek eladása oszlik meg a kereskedelmi csatornák között.

Portermékek átlagos kilogrammonkénti fogyasztói árának alakulása a legutóbbi években, százalékban
Szegmens 2007. 2008. 2009.
VI-VII. VI-VII. VI-VII.
Sütési adalék 1 851 2 041 2 204
Desszertpor 1 397 1 635 1 755
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink