Bővült a piac, tovább erősödött a tejcsokoládé

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

A húsvéti édességek kiskereskedelmi forgalma megtorpanás után újra emelkedett tavaly: a mennyiségi eladások 7 százalékkal, értékben pedig 22-vel nőttek a húsvéti szezonban, az előző évi ünnepi periódushoz képest. Így a csokoládéból készült tojás, nyúl, bárány, csibe, valamint az ajándékcsomagok 900 tonnát meghaladó értékesítése mintegy 2,7 milliárd forint bevételt hozott.A nugátot a tejcsokoládé mennyiségben először két éve előzte meg a húsvéti szezonális édességek bolti forgalmában, és tavaly tovább erősítette vezető pozícióját a kiskereskedelmi forgalmában. A figurák közt keresettebb lett a nyúl, míg a csomagok részaránya tovább csökkent.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy a kisebb, elsősorban a nugát szegmensre koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített 2007-ben, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy gyártó, amelyek elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozták meg a vásárlókat.
A szezonális édességek mennyiségben mért kiskereskedelméből 42-42 százalék jutott a nyúlra és a tojásra tavaly. A hagyományos csomagok részaránya az utóbbi években csökken, és hasonló a helyzet az ajándékkal kiegészített édességcsomagoknál is. Mennyiségben már csak 4, értékben 9 százalék a tavalyi mutatójuk.

Húsvéti szezonális édességek – mennyiségi eladásokkal súlyozott – átlagos fogyasztói árának alakulása az utóbbi szezonokban, forint/kilogramm
Szegmens 2006. márc. 2006. ápr. 2007. márc. 2007. ápr. 2008. febr. 2008. márc.
Tej 3213 3324 3486 3400 3820 3719
Nugát 1490 1495 1407 1563 1483 1448
Ét 1504 1854 1736 1791 3738 3033
Tej+fehér 3757 3901 2899 3924 2665 4273
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink