Bővülő piacon tovább erősödtek a 100 ml-es tubusok
A fogkrém kiskereskedelmi forgalma 6 százalékkal nőtt 2008. július–2009. júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest, és meghaladta a 10 milliárd forintot. Mennyiségben a piac változatlan maradt.A háztartási vegyi áruk választékában kiemelkedő szerep jut a fogkrémre. Benne van ugyanis a top 10-ben, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikumkategória forgalom szerinti rangsorában.
Figyelemre méltó trend a fogkrémnél, hogy kiszerelés szerint az eladások zöme az 51–75 milliliteresre jut, bár a szegmens súlya csökken. Közben élénken emelkedik a kereslet a 100 ml-es tubusok iránt. A 76–100 milliliteres szegmens súlya egyre jelentősebb; részesedése értékben 13-ról 18 százalékra emelkedett, mennyiségben pedig 18-ról 30-ra.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi eladásból még mindig alacsony. Idén május–júniusban 6 százalék jutott rájuk, a tavalyi hasonló periódus 7, és a tavalyelőtti 6 százaléka után.
Ha a forgalom csatornák szerinti megoszlását nézzük a mennyiségi eladásoknál, megállapíthatjuk: megállt a vegyiáru-szaküzletek térnyerése. Mennyiségben ugyanis 21 százalék jutott rájuk, mind a legutóbbi, mind az azt megelőző évben. A domináns hipermarket részaránya 37-ről 38 százalékra növekedett.
A fogkefe piaca viszonylag kicsi; fejenként átlagosan 1,2 darab fogy évente. A kategória kiskereskedelmi forgalma értékben stabil, és megközelíti az évi 4 milliárd forintot, 2008. július–2009. júniusban. A fogkefe kiskereskedelmi piacából a manuális tesz ki 80 százalékot, ugyanakkor az elektromos szegmense kétszámjegyű növekedést ért el.
A kereskedelmi márkák részaránya értékben, éves szinten 16-ról 18 százalékra nőtt az előző hasonló időszakhoz képest.
A fogkefeeladás kiemelkedően koncentrált: értékben a hipermarket piaci részesedése 37 százalék, míg a drogéria mutatója 33-ról 35 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. Ugyanakkor a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya 12-ről 10 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >