Bővülő kapacitások a besztereci biotrágya gyártó üzemben
Európai uniós forrás segítségével, mintegy 90 millió forintból fejlesztette a Beszterecen lévő Phylazonit baktériumtrágyát előállító gyárát az Agrova Kft., a beruházást csütörtökön adták át a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei településen.
A társaság a fejlesztéséhez a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében több mint 38 millió forintot nyert el. A beruházási összegből megépítettek egy folyadékhűtő berendezéssel kombinált keverőtartály-rendszert, valamint eszközöket vásároltak – mondta Vajda Péter, az Agrova Kft. ügyvezető igazgatója az eseményen.
Az ügyvezető emlékeztetett, a 600 négyzetméter alapterületű biotrágya gyárat 2009-ben építették meg Beszterecen mintegy 500 millió forintos költségből. A mostani beruházás révén 210 ezer literről 330 ezer literre növelték a tárolókapacitást. Az üzem évente 10-15 millió liter baktériumtrágyát állít elő.
A baktériumtrágya a talajba bekerülve a nitrogént köti meg, a foszfort „mobilizálja”, a cellulózt pedig lebontja, visszaállítva a termőréteg úgynevezett életerejét.
A talajoltóanyagnak a nyíregyházi Szuro-Trade Kft. a kizárólagos gyártója, az Agrova Kft. a forgalmazója, míg a találmányként bejegyzett szer jogtulajdonosa a Phylazonit Kft. A nyilvános cégadatok szerint az Agrova Kft. 2015-ben 853 millió forint nettó árbevétel mellett 47 millió forint mérleg szerinti eredményt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hasít a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program
Magyarország forrásainak a magyar családoknál és a vállalkozásoknál van a…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >