Bővülnek a magyar-szlovák kereskedelmi kapcsolatok
Sikeres a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. regionális irodahálózata.
Kiemelkedő sikereket ért el a decemberi megnyitását követő időszakban a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) dunaszerdahelyi irodája, mely az eddigi működése során már számos partnerkapcsolat kialakításában segítette a magyar és szlovák vállalkozásokat. A regionális iroda közreműködésével számos kis-és középvállalkozás talált már üzleti partnert.
A Kereskedőház dunaszerdahelyi irodája sikeres működésének köszönhetően számos partnerkapcsolat alakult ki szlovák és magyar cégek között. Biczó Zoltán győri vállalkozó az MNKH külképviseleti irodájának segítségével Dunaszerdahelyen talált üzleti partnert Magyarországon egyedülállónak számító vállalkozása számára. A Dunán folyami hajótúrákat szervező turisztikai szakember egy dunaszerdahelyi utazási irodán keresztül bővíti vállalkozását a határ túloldalán. A vállalkozó a felvidéki terjeszkedés sikerén felbuzdulva egy jövőre esedékes erdélyi piacra lépést is elképzelhetőnek tart, melyhez szintén a Kereskedőház közreműködésére, valamint adatbázisának és kapcsolati rendszerének igénybe vételére számít.
Szintén az MNKH regionális irodájának közreműködésével talált határon túli partnerre egy fűtéstechnikákat értékesítő dunaszerdahelyi vállalkozás. Az üzleti partner egy magyar kazángyár, mely a megállapodás értelmében az új termékek előállítását végzi, míg a dunaszerdahelyi vállalkozás kizárólagos forgalmazóként fogja értékesíteni azokat a szlovák piacon.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház felvidéki sikeréhez elengedhetetlen Magyarország szlovákiai nagykövetségének szerepvállalása. A Kereskedőház és a Nagykövetség közti szoros szakmai együttműködés, és a magyar kis- és középvállalkozások kölcsönös segítésének eredménye a partnerkapcsolatok számának növekedése.
Czimbalmosné Molnár Éva rendkívüli és meghatalmazott magyar nagykövet is a Kereskedőház és a követség közti kiváló partnerségre hívta fel a figyelmet. „A szlovákiai magyar nagykövetség üzleti központja a Kereskedőházzal együttműködve folyamatos segítséget nyújt a szlovák piacra belépő magyar kis-és középvállalkozások számára. A kkv-kat tanácsadással, információszolgáltatással, partnerkapcsolatok ajánlásával és projektjeik menedzselésével, illetve a célpiac bemutatásával támogatjuk.”
Skapinyecz Péter, a Kárpát-medencei Gazdasági Régió kialakításáért felelős Közép-Európai Kereskedelem-fejlesztési Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a Felvidéken jelenleg 5 irodával képviselteti magát az Magyar Nemzeti Kereskedőház, és a közel jövőben további kettővel – Párkányban és Ipolyságban – fogja bővíteni a hálózatát. Az ügyvezető kiemelte, a nyugat-szlovákiai régió gazdaságilag az egyik legfejlettebb az országban, és a helyi magyarság szerepvállalása is jelentős. Skapinyecz Péter hangsúlyozta, a helyi irodák munkájának is köszönhető, hogy Szlovákia Magyarország egyik legfontosabb kereskedelmi partnere.
Bödők Károly, a decemberben nyitott dunaszerdahelyi iroda vezetője elmondta, a Kereskedőház adatbázisa és kapcsolatrendszere segítségével folyamatosan tájékoztatni tudják a magyar kis- és középvállalkozásokat a lehetséges felvidéki partnercégek igényiről, valamint a helyi megkereséseknek eleget téve a hazai cégeket tudják kiajánlani. Az iroda nem csak a megfelelő partnercégek felkutatásával segíti a vállalkozásokat, a két ország gazdasági és jogi hátterének ismertetésével, személyes üzleti találkozók lebonyolításával valamint a nyelvi akadályok áthidalásával is a vállalkozások segítségére tud lenni.
A Kereskedőház és a régió önkormányzatai, valamint vállalkozói további potenciális együttműködéseket jeleznek előre a mezőgazdaság, a logisztika, az alkatrészgyártás és az építőipar területén.
A kárpát-medencei vállalkozások közötti gazdasági kapcsolatok erősítése érdekében a Magyar Nemzeti Kereskedőház összesen 22 irodát nyit a szomszédos országok magyarlakta területein, illetve Lengyelországban. Ezek közül már 18 megkezdte működését, és a továbbiak megnyitására is hamarosan sor kerül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >Lassuló infláció, de továbbra is dráguló élelmiszerek Szlovákiában
Szlovákiában szeptemberre 2,6 százalékra mérséklődött az infláció, azonban az élelmiszerárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >