Bővülhet a dohányboltok termékköre
A jövőben rágógumit, mentolos cukorkát, tömegközlekedési jegyeket is árulhatnak a dohányboltok, és a vásárlók a mobiltelefonjuk egyenlegét is feltölthetik majd ott az Országgyűlésnek benyújtott törvényjavaslat szerint.
A kormány által A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény módosításáról benyújtott javaslat rögzíti, hogy a tapasztalatok, a forgalmi adatok alapján a törvény által lehetővé tett dohányboltok (2000 lakos után egy bolt) száma meghaladta a piaci igényeket, a jövőben ezért lehetővé válik a fokozatos csökkentés.
Ennek érdekében megemelik azt a küszöböt, amelyet követően újabb dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság kiírását a törvény kötelezővé teszi: a korábban 2000 lakos után kiírt egy jogosultság helyett a küszöb 3000 ember lesz. Ha pedig a forgalmi adatok (várhatóan) indokolják, és legalább két jogosultságot az adott településen gyakorolnak, a kiíró dönthet úgy is, hogy nem az összes – a törvény által előírt számú – jogosultságot engedi át, csak ennél kevesebbet.
A benyújtott javaslat megteremti annak lehetőségét is, hogy azokon a területeken, ahol a dohányboltok számának csökkentése indokolt lehet, a jogosulttal a koncessziós szerződés megszüntetéséről megállapodás születhessen.
Bővíti a jogszabály azon esetek körét, amikor a kiíró nem köteles – az érdeklődés nyilvánvaló hiányában – a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultságot újra és újra meghirdetni. Eszerint ha egy dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság gyakorlása – legalább két, 24 hónapon belül meghirdetett pályázati kiírás után – az utolsó pályázati kiírás eredményhirdetését követő 90. napon belül sem folyik, akkor az utolsó pályázat eredményhirdetését követő 36 hónap elteltéig nem kötelező új pályázatot kiírni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Intrum Fizetőképességi Index: Ismét javult a magyarok fizetőképessége, de még korai lehet az öröm
Az idei év elején tovább javult a magyarok fizetőképessége, az…
Tovább olvasom >