Bővülést tervez idén a Bazaltbor-Badacsony Kft
Csaknem a kétszeresére tervezi növelni árbevételét az idei évben a Bazaltbor-Badacsony Kft., a bortermelés mellett borhotelt is üzemeltető cég 2012-ben 250 millió forintos árbevétellel számol – mondta Gagyi Pálffy András ügyvezető igazgató az MTI-nek.
Hozzátette: ez a prognózis nullszaldós üzleti eredményt helyez kilátásba 2012-ben.
Tájékoztatása szerint a cég tulajdonában lévő Laposa Pincészet és az érdekeltségébe tartozó borhotel építése 2010 augusztusában fejeződött be, a több mint egymilliárd forintos beruházáshoz uniós pályázaton négyszázmillió forint támogatást nyertek.
A pincészet 2010-ben 40 ezer palack bort értékesített, míg tavaly 70 ezer üveg bort adtak el. Kiemelte, hogy idén a terveik szerint százezer palackra növelik az eladást, így a borhotellel együtt megduplázzák az árbevételt.
Az ügyvezető tájékoztatása szerint a Laposa Pincészet – ahol úgynevezett gravitációs technológiával dolgozzák fel a leszüretelt szőlőt – maximális tartálykapacitása jelenleg 150 ezer üveg bor palackozását teszi lehetővé évente, de az üzemet évi 350 ezer palack bor előállítására tervezték. A vállalat hosszú távú céljai között szerepel a teljes kapacitás kihasználása, miközben nem akarnak raktárra termelni – mondta.
A borászat hathektárnyi saját termőterülettel rendelkezik, további tíz hektár betelepítésre vár, amelyet fokozatosan hajtanak végre. A palackozott borok egynegyedét saját szőlőből készítik, emellett a környékbeli gazdák ellenőrzött ültetvényeiről vásárolnak fel alapanyagot.
Gagyi Pálffy András szólt arról is, hogy a tavalyi féléves próbaüzemet követően megnyitott tízszobás borhotel kihasználtságát 2012-ben 50 százalékosra tervezik növelni. Több környékbeli szállodával alakítanak ki együttműködést, szilveszterkor már teltházzal üzemeltek.
A cég 2011-ben 150 millió forint árbevételt ért el, jelenleg 10 alkalmazottat foglalkoztat. Jegyzett tőkéje a cégbíróság adatai szerint 14,5 millió forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >