Bővíti a Bel a The Laughing Cow gyártását Spanyolországban
A francia Bel Group 1,5 millió eurós beruházással bővíti a The Laughing Cow sajt gyártását spanyolországi üzemében, Ulzamában.
Az új, 600 négyzetméteres épület két csomagolósort kap, amelyek 15%-kal közel 7 ezer tonnára – ez mintegy 500 millió adag sajtnak felel meg – növelik az éves kibocsátást. Az építkezés már megkezdődött, az új sorok 2026 első felében indulnak – számolt be a Just Food.
Az 1968-ban megnyílt ulzamai gyár Spanyolország és Portugália piacát szolgálja ki, a madridi irodával együtt mintegy 140 főt foglalkoztat.
A vállalat a fenntarthatóság terén is előrelépést tett: egy biomassza kazánt állított üzembe, amely teljesen kiváltja a fosszilis tüzelőanyagokat a gőztermelésben, és évente 500 tonnával csökkenti a CO₂-kibocsátást. Stéphane Dupays, a Bel operatív igazgatója szerint a beruházások jól mutatják a cég „két lábon álló” modelljét, ahol a fenntarthatóság és a nyereségesség együtt halad előre.
A Bel legismertebb márkái közé tartozik a The Laughing Cow, a Babybel, a Boursin és a Kiri, de gyümölcsalapú termékeket is kínál Pom’Potes és GoGo squeeZ néven. A cég nemrégiben tűzte ki célként, hogy 2027-re valamennyi Babybel termékét újrahasznosítható papírcsomagolásban kívánja piacra vinni.
A vállalat nemzetközi terjeszkedését segíti, hogy augusztusban 22,5%-os részesedést szerzett az indonéz Mulia Boga Raya sajtkészítőben, a Garudafood leányvállalatában. Az együttműködéssel a felek célja az indonéz sajtfogyasztás növelése és helyi igényekre szabott innovációk bevezetése.
A Bel Group pénzügyi eredményei vegyesek: 2025 első felében a nettó nyereség 5,4%-kal 45,8 millió euróra csökkent, miközben az árbevétel 1,86 milliárd euróra nőtt. A költségek emelkedése rontotta a jövedelmezőséget, de a Kiri, a Mini Babybel és a Boursin erős forgalmat produkált.
Kapcsolódó cikkeink
Drágulhatnak a sajtok: kikerültek az árréskorlátozás alól a félkemény fajták
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megnyitotta 100. üzletét az Action Spanyolországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Coca-Cola, a Philadelphia és a Nutella vezetik az FMCG-márkák nyugati-európai rangsorát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Indul a kiterjesztett árréscsökkentés – újabb 13 termék kerül a szabályozás alá
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hétfőtől újra használható a SZÉP-kártya hideg élelmiszer vásárlására
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Drágulhatnak a sajtok: kikerültek az árréskorlátozás alól a félkemény fajták
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

