Botrányos akció miatt húzta be a kéziféket a Temu

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 04. 02. 10:57

A Temu reagált a felhasználók aggodalmaira, és módosította egyik promóciós kampányának feltételeit, amely eredetileg túlzottan széles körű személyes adatok megadását kérte. A cég Nagy-Britanniában indított akciójában akár 50 fontos (kb. 23 ezer forintos) bónuszt ígért, de ehhez érzékeny adatokat kértek a résztvevőktől. A vállalat később elismerte a problémát, és módosította a feltételeket.

A promóció keretében az új felhasználók barátokat hívhattak meg, hogy aztán mindannyian áruházi krediteket nyerjenek. Bár az ajánlat nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, felmerültek aggodalmak az adatvédelmi feltételek miatt. Az Információs Biztos Hivatala vizsgálta a helyzetet, és szakértők szerint az eredeti kiírás problémás volt, túlzottan széles körű hozzájárulást kérve a személyes adatok felhasználásához.

A Temu állítása szerint most már csak a felhasználónevet és a profilképet használnák bizonyos promóciós tevékenységekhez. A vállalat hangsúlyozza ügyfelei bizalmának fontosságát, és cáfolja az adatok eladását vagy deepfake hirdetéseket illető állításokat. Az Információs Biztos Hivatala arra figyelmeztette a vállalatokat, hogy világosan kommunikálják az adatgyűjtés céljait és módszereit annak érdekében, hogy az emberek tájékozott döntést hozhassanak adataik megosztása előtt.

Kapcsolódó cikkeink