Botrányos akció miatt húzta be a kéziféket a Temu
A Temu reagált a felhasználók aggodalmaira, és módosította egyik promóciós kampányának feltételeit, amely eredetileg túlzottan széles körű személyes adatok megadását kérte. A cég Nagy-Britanniában indított akciójában akár 50 fontos (kb. 23 ezer forintos) bónuszt ígért, de ehhez érzékeny adatokat kértek a résztvevőktől. A vállalat később elismerte a problémát, és módosította a feltételeket.
A promóció keretében az új felhasználók barátokat hívhattak meg, hogy aztán mindannyian áruházi krediteket nyerjenek. Bár az ajánlat nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, felmerültek aggodalmak az adatvédelmi feltételek miatt. Az Információs Biztos Hivatala vizsgálta a helyzetet, és szakértők szerint az eredeti kiírás problémás volt, túlzottan széles körű hozzájárulást kérve a személyes adatok felhasználásához.
A Temu állítása szerint most már csak a felhasználónevet és a profilképet használnák bizonyos promóciós tevékenységekhez. A vállalat hangsúlyozza ügyfelei bizalmának fontosságát, és cáfolja az adatok eladását vagy deepfake hirdetéseket illető állításokat. Az Információs Biztos Hivatala arra figyelmeztette a vállalatokat, hogy világosan kommunikálják az adatgyűjtés céljait és módszereit annak érdekében, hogy az emberek tájékozott döntést hozhassanak adataik megosztása előtt.
Kapcsolódó cikkeink
A MediaMarkt Magyarország ügyvezetője szerint a Temu árelőnnyel csábít, de hosszú távon nem építhet stabil vásárlói lojalitást
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője figyelmeztetett a Temuhoz hasonló…
Tovább olvasom >Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >