Botrányos akció miatt húzta be a kéziféket a Temu
A Temu reagált a felhasználók aggodalmaira, és módosította egyik promóciós kampányának feltételeit, amely eredetileg túlzottan széles körű személyes adatok megadását kérte. A cég Nagy-Britanniában indított akciójában akár 50 fontos (kb. 23 ezer forintos) bónuszt ígért, de ehhez érzékeny adatokat kértek a résztvevőktől. A vállalat később elismerte a problémát, és módosította a feltételeket.
A promóció keretében az új felhasználók barátokat hívhattak meg, hogy aztán mindannyian áruházi krediteket nyerjenek. Bár az ajánlat nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, felmerültek aggodalmak az adatvédelmi feltételek miatt. Az Információs Biztos Hivatala vizsgálta a helyzetet, és szakértők szerint az eredeti kiírás problémás volt, túlzottan széles körű hozzájárulást kérve a személyes adatok felhasználásához.
A Temu állítása szerint most már csak a felhasználónevet és a profilképet használnák bizonyos promóciós tevékenységekhez. A vállalat hangsúlyozza ügyfelei bizalmának fontosságát, és cáfolja az adatok eladását vagy deepfake hirdetéseket illető állításokat. Az Információs Biztos Hivatala arra figyelmeztette a vállalatokat, hogy világosan kommunikálják az adatgyűjtés céljait és módszereit annak érdekében, hogy az emberek tájékozott döntést hozhassanak adataik megosztása előtt.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >