Botrányos akció miatt húzta be a kéziféket a Temu
A Temu reagált a felhasználók aggodalmaira, és módosította egyik promóciós kampányának feltételeit, amely eredetileg túlzottan széles körű személyes adatok megadását kérte. A cég Nagy-Britanniában indított akciójában akár 50 fontos (kb. 23 ezer forintos) bónuszt ígért, de ehhez érzékeny adatokat kértek a résztvevőktől. A vállalat később elismerte a problémát, és módosította a feltételeket.
A promóció keretében az új felhasználók barátokat hívhattak meg, hogy aztán mindannyian áruházi krediteket nyerjenek. Bár az ajánlat nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, felmerültek aggodalmak az adatvédelmi feltételek miatt. Az Információs Biztos Hivatala vizsgálta a helyzetet, és szakértők szerint az eredeti kiírás problémás volt, túlzottan széles körű hozzájárulást kérve a személyes adatok felhasználásához.
A Temu állítása szerint most már csak a felhasználónevet és a profilképet használnák bizonyos promóciós tevékenységekhez. A vállalat hangsúlyozza ügyfelei bizalmának fontosságát, és cáfolja az adatok eladását vagy deepfake hirdetéseket illető állításokat. Az Információs Biztos Hivatala arra figyelmeztette a vállalatokat, hogy világosan kommunikálják az adatgyűjtés céljait és módszereit annak érdekében, hogy az emberek tájékozott döntést hozhassanak adataik megosztása előtt.
Kapcsolódó cikkeink
A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >