Botrányos akció miatt húzta be a kéziféket a Temu
A Temu reagált a felhasználók aggodalmaira, és módosította egyik promóciós kampányának feltételeit, amely eredetileg túlzottan széles körű személyes adatok megadását kérte. A cég Nagy-Britanniában indított akciójában akár 50 fontos (kb. 23 ezer forintos) bónuszt ígért, de ehhez érzékeny adatokat kértek a résztvevőktől. A vállalat később elismerte a problémát, és módosította a feltételeket.
A promóció keretében az új felhasználók barátokat hívhattak meg, hogy aztán mindannyian áruházi krediteket nyerjenek. Bár az ajánlat nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, felmerültek aggodalmak az adatvédelmi feltételek miatt. Az Információs Biztos Hivatala vizsgálta a helyzetet, és szakértők szerint az eredeti kiírás problémás volt, túlzottan széles körű hozzájárulást kérve a személyes adatok felhasználásához.
A Temu állítása szerint most már csak a felhasználónevet és a profilképet használnák bizonyos promóciós tevékenységekhez. A vállalat hangsúlyozza ügyfelei bizalmának fontosságát, és cáfolja az adatok eladását vagy deepfake hirdetéseket illető állításokat. Az Információs Biztos Hivatala arra figyelmeztette a vállalatokat, hogy világosan kommunikálják az adatgyűjtés céljait és módszereit annak érdekében, hogy az emberek tájékozott döntést hozhassanak adataik megosztása előtt.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze
November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza…
Tovább olvasom >Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >