Borverseny magasabb szinten

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 06. 22. 09:03

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) elképzelései szerint az Országos Borversenyből magát kinövő Magyar Bormustra, több más versenyt is magába integrálva, az ország legfontosabb borversenye lesz – mondta el a rendezvény témájában rendezett sajtótájékoztatón Tornai Tamás, a HNT elnöke –, amelynek eredményérire a nemzetközi piac is figyel.

A 2014 nyarán szakmaközi szervezetté vált HNT-nek a borászat felelős gazdájává kell válnia, vélte az elnök, aki szerint a borászokat ki kell csali a pincéből, és a fogyasztó felé kell őket fordítani. A szervezet célja, hogy a verseny aranyérmes borai nemzetközi borversenyekre is eljussanak, így a kiváló minőségű termékeket minél több országban megismerhessék. Mindehhez a HNT minden, a Bormustrán aranyéremmel díjazott bornak nemcsak erkölcsi, de anyagi támogatást is nyújt. A május végén, lapzártánk után zajlott versenyen a díjnyertes borokat 42 fős, borászokból és borászati szakírókból álló zsűri választotta ki.

– A megújulási folyamatok mellett fontosnak tartjuk a szakmai partnerekkel, így a Pannon Bormíves Céhvel, az Országos Borbíráló Bizottsággal, a NÉBIH-hel, valamint a Tescóval, hazánk legnagyobb forgalmú és a magyar borra fókuszáló kiskereskedelmi hálózatával való együttműködést is – tette hozzá Tornai Tamás.

A versenyt támogató Tesco a magyar beszállítók elkötelezett partnereként arra törekszik, hogy minél több hazai termelőtől származó bor kerüljön az áruházlánc polcaira. Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett arra, hogy 2014-ben az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt. A vállalat tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített. Hozzátette: a Tesco Európa létrejöttével új lehetőség nyílik arra, hogy borászaink termékei nagy választékban mutatkozhassanak be a Visegrádi Négyek
országainak piacain.I.T.

Kapcsolódó cikkeink