Borverseny magasabb szinten
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) elképzelései szerint az Országos Borversenyből magát kinövő Magyar Bormustra, több más versenyt is magába integrálva, az ország legfontosabb borversenye lesz – mondta el a rendezvény témájában rendezett sajtótájékoztatón Tornai Tamás, a HNT elnöke –, amelynek eredményérire a nemzetközi piac is figyel.
A 2014 nyarán szakmaközi szervezetté vált HNT-nek a borászat felelős gazdájává kell válnia, vélte az elnök, aki szerint a borászokat ki kell csali a pincéből, és a fogyasztó felé kell őket fordítani. A szervezet célja, hogy a verseny aranyérmes borai nemzetközi borversenyekre is eljussanak, így a kiváló minőségű termékeket minél több országban megismerhessék. Mindehhez a HNT minden, a Bormustrán aranyéremmel díjazott bornak nemcsak erkölcsi, de anyagi támogatást is nyújt. A május végén, lapzártánk után zajlott versenyen a díjnyertes borokat 42 fős, borászokból és borászati szakírókból álló zsűri választotta ki.
– A megújulási folyamatok mellett fontosnak tartjuk a szakmai partnerekkel, így a Pannon Bormíves Céhvel, az Országos Borbíráló Bizottsággal, a NÉBIH-hel, valamint a Tescóval, hazánk legnagyobb forgalmú és a magyar borra fókuszáló kiskereskedelmi hálózatával való együttműködést is – tette hozzá Tornai Tamás.
A versenyt támogató Tesco a magyar beszállítók elkötelezett partnereként arra törekszik, hogy minél több hazai termelőtől származó bor kerüljön az áruházlánc polcaira. Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett arra, hogy 2014-ben az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt. A vállalat tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített. Hozzátette: a Tesco Európa létrejöttével új lehetőség nyílik arra, hogy borászaink termékei nagy választékban mutatkozhassanak be a Visegrádi Négyek
országainak piacain.I.T.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >