Borvásár: ÍZEK és BOROK 2011
Nagyon is józan megfontolások késztették a HUNGEXPO szervezőit, hogy új marketing fórummal rázzák fel a borpiacot. Az időpont november 18-20., a helyszín a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont. A terv: a borászok, a termelők – pincészetek, nagyságra, forgalmi adatokra való tekintet nélkül – és a kereskedők, valamint a nagyközönség egy, nagy nyüzsgő tömeggé kovácsolása három napon keresztül. Ez lesz az ÍZEK és BOROK 2011.
Az újbor ideje ezúttal új kiállítást is hoz, s a kettő egybeesése nem véletlen, hiszen mire kéne várni a pincészeteknek, ha már kész az eladásra szánt nedű?! A régi készletekről nem is beszélve! Azt is jó eladni, néha arra kell inkább hagyatkozni, hiszen vannak rosszabb évjáratok, például 2010 is ilyen volt, s kevés az újbor.
A november 11-i Márton napra készen áll a pincemester, s erre az időpontra kiállítást szervezni okos dolognak tűnik, hiszen sokan szeretnék másokkal is megismertetni boraikat. Az ismeretségből pedig üzlet születhet. Erre kínál kitűnő alkalmat a HUNGEXPO új kiállítása: bemutatásra, ismerkedésre és az üzletre.
A decemberi ünnepek előtt minden kereskedelmi lánc, minden vendéglátós számára a legjobbkor jön egy nagy bevásárlási lehetőség, egy meggyőző piac, amelyen érdemes és lehet is válogatni a legjobb ajánlatok között.
A termelők és forgalmazók, a borrégiók képviselői boraikkal együtt a fővárosba jönnek, és itt biztosan számíthatnak a nagykereskedők és a nagyközönség érdeklődésére! Ma egyre több a borpiacon a tudatos vásárló. Sokan képesek nagy utat megtenni egy pincészet boraiért. Nos, ez a kiállítás mindenkinek megkönnyíti a vásárlást, közelebb hozza az eladót a vevőkhöz. Hozzá még a választást is megkönnyíti, hiszen avatott sommelier-ek társaságában ülhet a közönség egy-egy pohár kóstoló mellé.
A borvásáron vendég lesz a konyhaművészet: a kiállítás színpadán és standjain sztárséfek főznek sztáros módra, külföldi vendégek külföldi módra, hagyománytisztelők hagyományosan. Az étlapon persze ezúttal a „borkorcsolya kategória” lesz a főmenü, de mellékesen biztosan lesz jó néhány különlegesség, kóstoló a kiváló magyar élelmiszerekből, az amerikai luxuséttermek konyháit meghódító mangalica költeményekből, libamájból és egyéb finomságokból.
A kiállításra egész Európa borászai – és tegyük hozzá – borvásárlói hivatalosak, de távolabbi vendégekre is lehet számítani. A magyar kiállítók között a nagyobb cégek mellett számítanak a kistermelőkre és a kisvállalkozói réteghez tartozó pincészetekre is.
Egy-egy pohár bort legalább húszezren megisznak majd itt a három nap alatt. Nem túlzás ezt jósolni, hiszen az ÍZEK és BOROK mellett a HÓ-SHOW tart majd nyitva. Valószínű, hogy a téli sportok szerelmesei sem mennek el szó nélkül az őszi pincék kínálatát felvonultató borászati kiállítás mellett, s ha már bemennek…
A szervezők optimisták, a kiállítást hagyományteremtő szándékkal indítják, és bíznak abban, hogy a következő években az IZEK ÉS BOROK a hazai gasztronómia, a bormarketing, egy testes, jóízű, árnyalatokban gazdag rendezvénye lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >