Borválogatással népszerűsítik a magyar borokat
„Elit borszalon” létrehozásával, borválogatással népszerűsíti a magyar borokat Magyarországon és külföldön a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) – mondta Brazsil Dávid, a HNT főtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Közölte, az „elit borszalon” válogatásából választják ki a piacoknak megfelelő tételeket.
Kiemelte: mivel idén a magyar borokat népszerűsítik a visegrádi országokban, a csehországi Oenoforum 2017 nemzetközi borversenyre 15 tételt neveztek. A legjobb vörösbor egy villányi cabernet franc, a legjobb desszertbor pedig egy tokaji 6 puttonyos aszú lett.
Hangsúlyozta, a magyar borokat, ezen belül a borturizmust a visegrádi országokban – különösen Lengyelországban – borbemutatóval szeretnék népszerűsíteni. Mindeközben belföldre is koncentrálnak, július 6-án Tokajban indul egy hat állomásos bormarketing roadshow – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szakmai elismerés az ipartestületnek
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete idén újra bekerült a TOP10 meghatározó,…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét
Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét –…
Tovább olvasom >További cikkeink
IFFA 2025: A hús- és fehérjeipar vezető világvására
A frankfurti IFFA szakvásár a nemzetközi hús- és fehérjeipar legnagyobb…
Tovább olvasom >Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >