Borturizmus Magyarországon: A kóstolásoktól a komplex élménycsomagokig
A kilencvenes években még csak kóstolókat és helyi értékesítést kínáló magyar borturizmus mára egy összetett és egyedi vendéglátási ágazattá fejlődött. Az elmúlt évtizedek során elérhető forrásoknak és vendéglátási pályázatoknak köszönhetően a borászatok jelentős fejlesztéseket hajtottak végre szolgáltatásaik terén. Ma már számos pincészet nyújt szállást, wellness-fürdőket és gasztronómiai élményeket, amelyek jelentős bevételi forrást biztosítanak számukra a borértékesítés mellett – írja a Pénzcentrum átfogó körképében.

Komoly biznisszé nőtte ki magát a borturizmus
A borturizmus átalakulása és fejlesztései
A borturizmus átalakulása különösen a Covid-19 járvány idején gyorsult fel, amikor a szabadtéri programok előtérbe kerültek. Az új trendek szerint ma már akár applikáción keresztül is részt vehetünk borkóstolókon. Dr. Simon Botond és felesége például egy elmulasztott borkirándulás után hozták létre az Országos Bortúra nevű platformot, amely ma már applikációként is elérhető, és célja a hazai borturizmus élénkítése.
Boros hétvégék Magyarországon
Ma már csomagban is megvásárolhatjuk a boros hétvégék ajánlatait, amelyek szállást, borkóstolót és egyéb élményeket kínálnak. Íme néhány példa:
- Takler Kúria (Szekszárd): 2 fő részére 3 nap/2 éjszaka szállás, 20 perces frissítő masszázs, wellness részleg használata és reggeli, mindez 79 900 forintért.
- Hotel Cabernet (Villány): Borvidéki túra, félpanziós ellátás, borkóstoló és pinceséták, 2 éjszaka egy főnek 61 900 forint.
- Hotel Villa Völgy (Eger): Szállás két főre két éjszakára 98 820 forinttól, borkóstoló programok, wellness használat.
- Viktor Bor- és Vendégház (Balaton): Négycsillagos szobák, wellness és fitnesz szolgáltatások, saját borok és pálinkák, 46 990 Ft/2 fő/2 éjtől.
- Rókusfalvy Borhotel: 10 fős jakuzzi, finn és infraszauna, wellness használattal 44 900 forint.
Magyar borkultúra és nemzetközi sikerek
Bár Magyarország méreteiben kisebb bortermelő, mint Franciaország, a magyar borok minősége egyre elismertebb nemzetközi szinten is. Számos magyar borászat ér el kiváló eredményeket nemzetközi borversenyeken, és az exportnak köszönhetően egyre több külföldi ismerkedhet meg a magyar borok sokszínűségével.
A magyar borturizmus a kilencvenes évek egyszerű kóstolóitól eljutott a komplex élménycsomagokig, amelyek szállást, wellness szolgáltatásokat és kulturális programokat kínálnak. Az ágazat fejlődése és a borászatok által nyújtott szolgáltatások színvonala jelentős bevételi forrást biztosít a borértékesítés mellett, és hozzájárul Magyarország borkultúrájának nemzetközi elismeréséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >