Borturisztikai centrum nyílt a Dél-Dunántúlon
A Pannon Borrégió borainak piacra jutását segíti az a borturisztikai centrum, amely szerdán nyílt Pécsett, a Vince Utcában.
Győrffy Zoltán, a Dél-dunántúli Borturisztikai Klaszter menedzsere az MTI-nek elmondta: a centrumban a borturisztikai szolgáltatókat, szakmai szervezeteket, vállalkozásokat tömörítő klaszter, a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület és a Pécsi Borozó című ingyenes borászati szaklap szerkesztősége kapott helyet. „A 30 ember egyidejű befogadására alkalmas intézmény kiváló helyszíne lehet borkóstolóknak, borklubok rendezvényeinek, s egyebek mellett termelők és a borkedvelő közönség képzéséinek is” – tette hozzá. Kitért arra, hogy a borturisztikai centrum szolgáltatásai közé tartozik még a termék- és szolgáltatásfejlesztés, turisztikai csomagok összeállítása, hazai és külföldi rendezvényeken közösségi megjelenések szervezése, a borturisztikai kommunikáció fejlesztése, továbbá az általános borturisztikai információs szolgáltatás.
„A klaszter és a központ működéséhez 2012 áprilisáig mintegy 40 millió forint áll rendelkezésre, a pénz nagy részét a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület nyerte a Dél-dunántúli Operatív Program pályázatán” – mondta el a menedzser, aki reményét fejezte ki, hogy a centrum ezt követően önfenntartóvá válik. Győrffy Zoltán utalt arra, hogy a pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékből álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, feladatául pedig a marketing egységesítését, a fajták összehangolását és a borrégió országos képviseletét jelölte meg.
A menedzser hangsúlyozta: a klaszter és a borturisztikai centrum jelenleg a régió mintegy 100 bortermelőjével áll kapcsolatban, és várható, hogy számuk emelkedni fog. Úgy vélte: a borturisztikai centrum segítheti a kisebb, minőségi borokat előállító termelőket abban, hogy ismertté váljanak és részt vehessenek olyan bemutatókon, amelyek költségeit eddig önállóan nem tudták előteremteni. Schmidt Győző, a klaszter elnöke a megnyitó ünnepségen hangsúlyozta: a 22 magyarországi borvidék összesen akkora, mint egy nagyobb bortermelő ország egyetlen borvidéke, ezért a magyar borászoknak érdemes összefogniuk, ha termékeiket nemcsak a hazai, hanem a külföldi piacon is értékesíteni szeretnék – írja a Magyar Nemzet Online.
(
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >