Begyűjtötte az aranyérmeket Japánban a Dereszla Pincészet
Négy borával vett részt Japánban, a Sakura Wine Award borversenyen a bodrogkeresztúri Dereszla Pincészet, és mind a néggyel aranyérmet nyert – számolt be a Világgazdaságnak a pincészetet vezető Kalocsai László. A 2010-es aszú mellett egy-egy száraz és félszáraz furmintot, valamint a tokaji borvidéken egyre népszerűbb, de fajtaborként még ritkaságszámba menő kabar borukat nevezték a versenyre. Ez utóbbi a Magyarországon nagyaranynak, Japánban dupla aranynak nevezett elismerést is kiérdemelte.
Kalocsai László kiemelte, hogy a rendkívül nagy potenciállal rendelkező japán piacon a legrangosabb, a trendeket jól jelző versenyen érték el a sikert. A verseny különlegessége, hogy csak hölgyek bírálnak, és a japán piacon meghatározó az itt elért eredmény, főleg, mert Japánban a nők lényegesen több bort fogyasztanak, mint a férfiak.
Igaz, az átlagos japán fogyasztó még a magyarnál is kevesebb bort iszik: az országos 3,5 millió hektoliteres fogyasztás fejenként 2,7 litert tesz ki, szemben a hazai (2015-ös adat) 26 liter körülivel. A japán borimport dinamikusan nő, a 2010-es 1,8 millió hektolitert 2016-ban már 2,7 millió követte. A lendület folytatódására utal Kalocsai László szerint, hogy a világon Franciaország után Japánban van a második legtöbb hivatásos sommelier. A borok 48-48 százalékát éttermekben és áruházakban, szaküzletekben vásárolják, a maradék 4 százalékot alternatív, például internetes csatornákon. Népszerűek a boros kurzusok, amelyeket többségben szintén nők látogatnak.
A japán import mennyiségének 23 százaléka, értékének 51 százaléka származik Franciaországból. Magyarország még nem veszi ki a részét a japán borforradalomból és annak előnyeiből, és az sem biztató jel, hogy a Sakura Wine Awardon csak egy magyar induló volt, míg például szlovákiai és romániai borászatok jóval nagyobb számban érkeztek. E visszafogottság látszik az exportadatokban is: Magyarország 2017-ben csupán 1400 hektolitert értékesített Japánban, ötödrészben a tokaji borvidékről származó terméket. E mennyiségből a Dereszla csak 30 ezer palackkal részesedett. Bár a japánoknak a magyar bor említésekor az édes tokaji jut eszükbe, a Dereszla döntő részben száraz borokat ad el ott. Kalocsai László elmondta: a most kapott díjak marketingértékét is kihasználva, néhány éven belül meg kívánják duplázni a mennyiséget. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >