Borotva minden esetre
A szőrtelenítés lehet tartós vagy időleges, rendszeres vagy alkalmi, egyszerű vagy komplikált is. Az otthoni megoldások népszerűsödése és az ár-érték arány jelentősége ebben a kategóriában is jellemző.Ahogy az idő egyre melegebb, a szőrtelenítés is egyre fontosabbá válik – nem csak a hölgyek esetében. Már az egyiptomi kultúrában is a szépséghez szorosan kapcsolódott a szőrtelenség, a rómaiaknál pedig külön foglalkozás volt az epilátoroké.
Ma is számtalan fájdalmas és kíméletes módja van az otthoni módszereknek és eszközöknek. Van, aki a vegyi alapú megoldásokat, a különböző szőrtelenítő krémeket és habokat kedveli, mások a mechanikai módszereket – borotválás, gyantázás, epilálás – részesítik előnyben. A szezon közeledtével a női magazinok és honlapok sorra jelentetik meg a megoldásokat összehasonlító cikkeket, hozzájuk kapcsolódva és más közösségi lapokon is a hölgyek megosztják saját tapasztalataikat, véleményüket erről az intim témáról. A korrekt tájékoztatás, hatékony kommunikáció és a szájmédia szerepe tehát kiemelkedő e területen.
Csökkenő borotvarészesedés
A leggyorsabbnak általában a különböző borotvákat tartják az önkéntes tesztelők, így váratlan helyzetek – hirtelen randi, uszoda, jó idő stb. – esetére kifejezetten ajánlják használatukat. A borotvapiac mind értékben, mind mennyiségben csökkenést mutat. E tendenciával ellentétben a Wilkinson márkának sikerült a piacnál kisebb mértékben csökkenni mennyiségben, értékben pedig a piaci trenddel ellentétben növekedni.
Ez a piaci részesedésben is tükröződik. A saját márkás termékek is hasonló trendet mutatnak – mondja Sebők Zita, az Energizer Magyarország Kft. marketingvezetője. Az eldobható borotva szegmensének mennyiségi és értékbeni részesedése is nőtt. Jelentős a különbség a mennyiségbeli eladások javára, ami a piac alacsonyabb árfekvésű termékek felé való eltolódását, illetve az intenzív promóciók hatását mutatja. Figyelemre méltó a diszkont és a szupermarket csatornamennyiségi részesedésének növekedése. Emellett a hipermarketek mennyiségben és értékben is növelték súlyukat. A drogéria és a hipermarket csatorna értékbeni súlya meghatározó.
Pengés innovációk
Az elmúlt időszakban mindkét piaci szereplő extra pengék bevezetésével éknyeztettete a rendszerkészülék-használókat. Ezek a fejlesztések az irritációmentes és precíz borotválkozás érdekében történtek.
Az eldobható borotva kategóriájának növekedéséhez nagyban hozzájárult a 3 pengés szegmens erősödése, amelyben a Wilkinson legfrissebb terméke, az Extra 3 női és férfi termékcsalád volt. Az idei szezon is tartogat újdonságokat a fogyasztók számára. A Wilkinson tavaszi üzenete a stílusformázás! Következő termékbevezetésük férfiaknak a Quattro Titanium Body – amely elemmel működő borotva és testszőrformázó egyben. Ez a rendszerkészülék egyesíti magában a kényelmes borotválkozás, a pontos arcformázás és a stílusos szakállkialakítás lehetőségét.
A borotvanyél másik végén található trimmelő fésű 3 fokozatban állítható. Hamarosan országosan is bemutatják legújabb, női terméküket, a Quattro for Women Bikini készüléket, amely már karácsonyi csomag formájában is elérhető volt. Pozitív fogadtatását bizonyítja, hogy az elmúlt 4 hónapban (2009. november–2010. február) a Wilkinson női borotvakészülékekből vásároltak a legtöbbet a magyar fogyasztók (Forrás: Nielsen). Ez az újfajta, nőknek szánt Bikini készülék sokkal nagyobb rugalmasságot ad ezentúl a szőrtelenítésben. A Wilkinson legújabb fejlesztése minden nő álma: egyetlen készülékben borotva és bikinivonal-formázó. Állítható trimmelő feje a kívánt hosszhoz igazítható. Vízálló, így akár a zuhany alatt is biztosítja a fogyasztó kedve és stílusa szerinti fazonigazítást. Ezekkel az új termékeikkel elsősorban a fiatal célcsoportot szeretnék főként alternatív csatornákon keresztül elérni. Tavasz folyamán frissebb, új külsővel jelentkezik a Wilkinson az üzletek polcain. A megújult portfólió nem csupán a készülékek, de a zászlóshajó termék Xtreme 3 eldobható borotva csomagolásán is látható lesz. Országos promóciós aktivitásaikat is többségében e köré, a minőségében és árában szélesebb fogyasztói kört megcélzó, eldobható család köré szervezik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >