Borokkal, szarvasgombás és libamáj termékekkel, kiváló minőségű ételízesítőkkel és bébiételekkel hódítják az orosz piacot a PRODEXPO magyar kiállítói
Megnyílt Oroszország legjelentősebb Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítása, a PRODEXPO. Az öt napos eseményen az Agrármarketing Centrum közösségi standdal és nyolc kiállítóval várja a szakmai látogatókat. A kínált termékek között megtalálhatóak a vörös- és fehérborok, a szarvasgombás és libamájkészítmények, bébiételek, ketchupok, mustárok, ételízesítők és majonézek is.
A PRODEXPO Nemzetközi Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítás Oroszország legrangosabb ilyen jellegű eseménye, amelyet idén 27. alkalommal rendeznek meg. A magyar közösségi részvétel a nagy múltú orosz- magyar kereskedelmi és gazdasági kapcsolatok miatt rendkívül fontos, a megjelenésünket, a kiállításra kerülő termékek összetételét ugyanakkor jelentősen befolyásolja a 2014-ben bevezetett embargó, amely az Európai Unióból érkező egyes élelmiszerek oroszországi importját korlátozza. A szankcióval olyan -, korábban Oroszországba irányuló – magyar exporttermékek behozatalát állította le az orosz fél, mint a hús, a zöldségek, a gyümölcsök és a tejtermékek. Az orosz kiállítási jelenlét mindezek ellenére továbbra is indokolt az évtizedek óta fennálló orosz-magyar üzleti és kereskedelmi partneri kapcsolatok fenntartása és erősítése céljából. A kiállításon évről évre közel 2500 cég és mintegy 112 ország 67 ezer látogatója vesz részt.
Az Agrármarketing Centrum közösségi standján minőségi, és a térségben jól eladható termékekkel vesznek részt a kiállítók (pl. villányi, badacsonyi és tokaji borokkal, valamint egyéb hazai ínyencségekkel). Az AMC standját jelképesen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, valamint Konkoly Norbert, Magyarország oroszországi nagykövete nyitotta meg a vásár első napján.
A PRODEXPO az üzleti kapcsolatépítés egyik fontos eseménye, amely kiválóan alkalmas platform arra, hogy felhívja a térség beszállítói, üzletkötői és értékesítői figyelmét a magyar termékekre. A kiállítók korábbi tapasztalatai szerint a látogatók nagyon nyitottak az újdonságokra és hajlandók megfizetni a magasabb árat a minőségi termékekért. A magyar cégek szerint az orosz és a posztszovjet térségben történő megjelenéshez fontos az akár több éves előkészítő munka, és a stabil importőr megtalálása.
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >Védjegybejegyzést kért a McDonaldʼs Oroszországban
A McDonaldʼs kérelmet nyújtott be az orosz szabadalmi hivatalhoz, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >5500 szépségrajongóval telt meg az MVM Dome
Minden korábbinál nagyobb érdeklődés mellett zajlott le május 23–24. között…
Tovább olvasom >Sikerrel zárult a III. REL Szervezők Napja
Magyarország élen jár a rövid ellátási láncok támogatásában – hangzott…
Tovább olvasom >