Borinformáció – 21. század

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

A borboltok alkonyához biztosan nem a következő öt-tíz évben vezet a technika fejlődése, de miért pont a borértékesítést illetően ne figyelnénk fel az elektronika növekvő szerepére.
Mind látogatottabbak a borkereső portálok!
A 2000-ben elindított ausztrál www.winerobot.com.au például idén már naponta 15 000-féle bor adatait kínálja, segítségével átlagosan napi félezer online borvásárlást bonyolítanak le a felhasználók, akik akár borritkaságokat és kisebb pincészetek borait is megtalálhatják az adatbázisban. Keresés pincészet, bortípus, borrégió, évjárat vagy ár alapján, hírlevél, aukciók – övék a jövő.
Hogy a keresőrendszerekkel talált sok felesleges információ közül könnyen ki lehessen mazsolázni a legfontosabbakat egy-egy borral, borvidékkel kapcsolatban, a Weinplus.de borportál közös tematikus keresőt fejlesztett ki a Google-lal, www.GooWei.de címen. Az új keresőrendszer megkönnyíti a kíváncsi borkedvelők életet, bár egyelőre sajnos csak a németül tudókét. De mi segítse a vásárlói döntésben azt, aki már a palackok közül válogat? Nekik segít az olasz Modulgraf cég által gyártott, csippel felszerelt borospalackcímke, amely hallható információkat képes közvetíteni, azaz a bor „bemutatja” magát: a származási helyen túl olyasmit is elmond, milyen ételekkel harmonizál leginkább, milyen hőfokon lehet leginkább élvezni – akár zeneszó kíséretében is.

Kapcsolódó cikkeink