Bolti eladás: értékben plusz, mennyiségben mínusz
Élelmiszerből tavalyelőtt január–október között többet exportáltunk Hollandiába, mint amennyit behoztunk. Múlt évben viszont az első tíz hónap során az import nagyobbnak bizonyult, mint a kivitel.
Magyar cégek 211 millió euró értékben adtak el élelmiszert Hollandiába tavaly január–október közt. Ez teljes exportunkból 3 százalékot jelent. És 59 százalékkal kevesebbet, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt közli az Agrárgazdasági Kutató Intézet legutóbbi statisztikai jelentése.
Onnan 343 millió euró értékben importáltunk élelmiszert, ami teljes élelmiszer-importunk 8 százalékát képviseli. A tavalyelőtti első tíz hónaphoz hasonlítva pedig 5 százalékkal több.
Hollandia kiskereskedelme viszonylag kiegyensúlyozott trendeket mutat a legutóbbi években. Értéket tekintve stabilan 0,6 és 1,7 százalék között növekszik a forgalom egyik évről a másikra, 2013 és 2015 között. A tavalyi negyedik negyedévi adatok még nem állnak rendelkezésünkre.
Töretlenül emelkednek az átlagárak is; 2013 óta 0,6–2,0 százalék között.
Ezzel egy időben figyelemre méltó, hogy mennyiséget tekintve a legutóbbi kilenc negyedév közül nyolcban a forgalom csökkenését regisztrálta a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Igaz, legfeljebb 1,0 százalékos mértékben, a tavalyi második és harmadik negyedév során; mindig az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva.
Ami a fogyasztói bizalmi indexet illeti, Hollandiában egyre inkább közeledett tavaly az optimizmus 100 pontos határához. Az első három negyedév során ugyanis előbb 85, majd 91 és 96 pontot ért el a mutató. A harmadik negyedévi 96 már jóval meghaladja a 81 pontos európai átlagot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >