Bolond gasztronómia

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2019. 04. 01. 10:01

Régen mintha komolyabban vették volna nálunk az emberek az április elsejéket, úgy értjük, komolyabban vicceltek. Az amerikaiak viszont szeretik a bolondok napi poénokat, és a gyorsétteremláncok néha reklámcélokra „használják” az időpontot. Más gyorséttermek is csináltak már maguknak ilyen módon ingyen reklámot.

A Burger King néhány éve például „balkezes whoppert” mutatott be (többek között harmincmillió balkezes polgárnak) az USA Today című lapban, egész oldalas hirdetésben. A fasírtot, salátalevelet, paradicsomot, savanyúságot és egyebeket – a menüajánlat szerint – 180 fokkal elfordították. Annak ellenére, hogy másodikán a BK újabb hirdetésben tette közzé, hogy a „balkezes whopper” áprilisi tréfa volt csupán, állítólag sokáig álltak érte sorba az emberek.

Megvettük a „Szabadság harangot” – ezzel az ötlettel lepte meg 2001-ben egy New York Times-beli hirdetésben a bolondok napján a mexikói ízeket kínáló Taco Bell lánc (nevéhez híven egy harang szerepel a logójában). A philadelphiai Nemzeti Történelmi Parkban lévő harangot ezentúl „Taco Liberty Bell”-nek kell nevezni – szólt a szöveg. Több ezer felháborodott ember hívta fel a parkot és az étteremláncot ezen a napon, hogy tiltakozzon az eljárás ellen.

Kapcsolódó cikkeink