Bolgár nyugdíjasok rohanták meg a Lidl áruházakat

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 03. 12:58

Nyugdíjasok rohamoztak meg Lidl áruházakat Bulgáriában múlt csütörtökön. A boltok nyitásakor hatalmas akciókat hirdettek, fillérekért kínálták a banánt és az uborkát – ezért alakult ki több helyen is tömegnyomor.

Egy szófiai áruház reggeli nyitása elsősorban a közeli lakótelepen élő nyugdíjasokat vonzotta a Lidl-höz. Az azonban a nyitás utáni percekben kiderült, hogy a dolgozók egyszerűen nem tudják kezelni a hatalmas tömeget. A biztonsági őrök képtelenek voltak megfékezni az indulatokat: egy nőhöz mentőt kellett hívni, mert sérüléseket szenvedett a tülekedésben.

Bolgár lapértesülések szerint nem csak a fővárosban alakultak ki hasonló tömegjelenetek, hanem más üzletekben is elszabadultak az indulatok.

A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.

A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.

A négy legnagyobb magyar diszkontlánc – Lidl, Penny Market, Aldi és Profi – a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk egyik évről a másikra 14 százalékkal emelkedett, és tavaly meghaladta a 430 milliárd forintot.

Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink